گلریزان زندانیان غیر عمد در اهواز برگزار شد/ آزادی بیش از 104 هزار زندانی در سه دهه اخیر
کد خبر: 3722761
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۷

گلریزان زندانیان غیر عمد در اهواز برگزار شد/ آزادی بیش از 104 هزار زندانی در سه دهه اخیر

گروه اجتماعی ـ مراسم گلریزان زندانیان جرایم غیرعمد استان خوزستان امروز 23 خردادماه با حضور برخی از مسئولان و خیران در اهواز برگزار شد.

به گزارش ایکنا از خوزستان، مراسم گلریزان زندانیان جرایم غیرعمد استان خوزستان امروز 23 خردادماه با حضور برخی از مسئولان و خیران در اهواز برگزار شد.

حجت‌الاسلام قدرت‌الله هاشم نیا مدیرعامل ستاد دیه استان خوزستان در این مراسم گفت: از جمعیت 13 هزار و 500 نفری خوزستان 309 نفر زندانی غیر عمد در استان داریم.

Hhhhh

وی بیان گرد: گلایه از بعضی شرکتهای بزرگی داریم که در سطح کشور نامدار هستند اما آنچنان در میدان نیامدند. ما به دنبال آزادی زندانیانی هستیم که بی گناه و ناخواسته به زندان وارد شده‌اند و اصلا خطرناک نیستند.

حجت الاسلام سعید سعدی معاون دادگستری استان خوزستان با بیان اینکه زندانیان جرایم غیرعمد بی گناهان هستند که براساس یک اتفاق در زندان آمده‌اند، گفت: بر حسب مقررات قانونی ما موظفیم تضییقاتی را برای آنها در نظر بگیریم چراکه قانون به ما اجازه نمی‌دهد اینها بیرون باشند. در زندان افراد خطرناک و نامناسبی حضور دارند و این افراد بی گناه کنار افراد نامناسب قرار می گیرند. ما باید تلاش کنیم آنها را از این مهلکه نجات دهیم.

سعدی بیان کرد: یکی از راههای کسب وجاهت نزد خداوند تلاش برای دستگیری از دیگران است.

همچنین سید اسدالله جولایی مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به 112 سوره بقره «بَلَى مَنْ أَسْلَمَ وَجْهَهُ لِلَّهِ وَهُوَ مُحْسِنٌ فَلَهُ أَجْرُهُ عِنْدَ رَبِّهِ وَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ؛ آرى هر كس كه خود را با تمام وجود به خدا تسليم كند و نيكوكار باشد پس مزد وى پيش پروردگار اوست و بيمى بر آنان نيست و غمگين نخواهند شد.» گفت: خیران مصداق این آیه خداوند در قرآن کریم هستند.

وی با بیان اینکه این جشن گلریزان در اهواز یکی از 400 جشن کشوری است، افزود: در سه دهه فعالیت ستاد دیه تعداد بیش از صد و چهار هزار نفر آزاد شدند. سال گذشته در تمام استانها 10 هزار و 679 نفر آزاد شدند. بدهی آنها 972 میلیارد تومان بود که 40 درصد با تلاش زیاد گذشت گرفتند.

جولایی با اشاره به اینکه تعداد 44 هزار و 620 نفر در 5 سال گذشته آزاد شدند، گفت: تاکنون 53 میلیارد تومان از 243 جشن گلریزان سراسر کشور از مجموع 400 جشن جمع آوری شده است؛ در استان خوزستان هم 40 جشن گلریزان برگزار شد.

Hhhhh

مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به قوانین پایه گذاری شده از سوی مجلس در جهت کاهش جرایم غیرعمد گفت: پس از تلاش زیاد ستاد دیه در رایزنی با دستگاههای ذیربط توانست بیمه شخص ثالث را به تصویب برساند. اکنون هم موارد دیگری را همچون اصلاح قانون چک، اصلاح قانون مهریه و نظامات مهندسی در دست داریم تا به کمک مجلس شورای اسلامی به تصویب برسانیم.

وی عنوان کرد: تاکنون خیران استان فارس 9 میلیارد و 300 میلیون تومان، خیران استان اصفهان 6 میلیارد و 632 میلیون، سی و یکمین جشن گلریزان کشور 4 و نیم میلیارد تومان و از دیگر استانهای کشور رقمهای پایین تر جمع آوری شده است.

جولایی گفت: براساس اعلام سازمان زندانها 18 هزار بدهکار غیرعمد در زندانهای کشور هستند که موارد آنها مورد بررسی قرار گرفته و با کمکها آزاد می‌شوند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور اظهار کرد: ستاد دیه جهان شمول است؛ ما هموطنانمان در دیگر کشورها را هم که به جرایم غیرعمد در حبس بودند را آزاد کردیم. ستاد دیه به همه اقشار جامعه ایرانی اعم از مسلمانان ایرانی اهل سنت، هموطنان یهودی، هموطنان مسیحی و هموطنان زرتشتی کمک می کند. کمک اصلی در این راه فرهنگ سازی است؛ در مسئله مهریه باید این حرف نادرست که «مهریه را کی داده کی گرفته» منسوخ شود. مشکلات بسیاری از این موضوع به وجود می‌آید.

انتهای پیام

captcha