خودکفایی 416 خانواده تحت پوشش کمیته امداد شهرستان خوشاب
کد خبر: 3722767
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲

خودکفایی 416 خانواده تحت پوشش کمیته امداد شهرستان خوشاب

گروه شهرستان‌ها- رئیس کمیته امداد شهرستان خوشاب اظهار کرد: در چند سال گذشته 416 خانواده تحت پوشش کمیته امداد این شهرستان از طریق کمک‌های ارائه شده توسط این نهاد مردمی خودکفا شده‌اند.

ابراهیم خطیب، ریس کمیته امداد شهرستان خوشاب در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با بیان اینکه در چند سال گذشته 416 خانواده از طریق کمک‌های کمیته امداد در این شهرستان خودکفا شده‌اند، گفت: با توجه به اشتغال ایجاد شده در برخی از روستاها مهاجرت معکوس از شهر به روستاها را داشتیم.
وی با بیان اینکه در سال گذشته مبلغ 35 میلیارد ریال وام خود اشتغالی برای مددجویان تحت پوشش اختصاص یافت که 100 درصد جذب شد، افزود: این وام‌ها برای اشتغال در بخش‌های کشاورزی، خدماتی، احداث نیروگاه خورشیدی و دامداری پرداخت شد، همچنین در سال گذشته 330 مورد نیز با مبلغ تقریبی 7 میلیارد ریال وام کارگشایی به مدد جویان تحت پوشش پرداخت شد.
خطیب با اشاره به خشکسالی در سال‌های اخیر اضافه کرد: به دلیل مشکلاتی که برای برخی از دامداران و کشاورزان تحت پوشش رخ داده به دنبال رایزنی با جهاد کشاورزی هستیم تا علوفه یارانه‌ای در اختیار دامداران قرار گیرد و آنها مجبور به فروش دام‌های خود نشوند.
وی تصریح کرد: برای حمایت از مددجویان تحت پوشش به غیر از وام‌هایی که پرداخت می‌شود در بخش تامین مسکن، تحصیلات فرزندان و ازدواج آنان نیز کمیته امداد خدمات ارائه می‌دهد.
رئیس کمیته امداد شهرستان خوشاب با اشاره به اینکه در حال حاضر هزار و 774 خانواده تحت پوشش در این شهرستان داریم، گفت: با توجه به حمایت‌های دولت از مستمندان و افزایش حقوق مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در سال اخیر بسیاری از مشکلات افراد تحت پوشش حل شده است.
وی اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان سال جاری نیز هزار و 800 غذای گرم به همراه پانصد بسته غذایی به ارزش 300 میلیون ریال در بین مدد جویان تحت پوشش توزیع شد.
انتهای پیام

captcha