تمسک به قرآن باعث رستگاری می‌شود
کد خبر: 3722771
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۲

تمسک به قرآن باعث رستگاری می‌شود

گروه معارف- معاون فرهنگی دادگستری استان یزد گفت: تمسک به قرآن از اهمیت بسزایی برخوردار است و هر کس به وظایف خود بر اساس این حبل المتین الهی تمسک جوید، بدون شک رستگار خواهد شد.

به گزارش ایکنا از یزد، محمدرضا عرشیان، معاون فرهنگی دادگستری استان یزد در جشن روزه اولی ها در دادگستری استان اظهار کرد: این که روزه اولی‌ها خاطره خوشی از این مرحله از زندگی خود در ذهن به خاطر داشته باشند بسیار مهم است و باید تلاش کنیم تا نوجوانان زیباترین تصویر را از نخستین روزه گرفتن خود در ذهن ثبت نمایند.
عرشیان افزود: اهمیت دادن به فرائض دینی و تربیت درست فرزندان بر اساس موازین اسلامی یکی از مهمترین رسالت های والدین است که باید با غنیمت شمردن لحظات ماه پر خیر و برکت رمضان، شیرینی بندگی را در کام فرزندان ثبت کرد.
وی گفت: ماه رمضان، ماه ضیافت الهی است و تمسک به قران از اهمیت بسزایی برخوردار است و هر کس به وظایف خود بر اساس این حبل المتین الهی تمسک جوید بدون شک رستگار خواهد شد.
این مقام مسئول با اشاره به پیشرفت های مادی و مالی انسان در جهان امروز، گفت: در این جهان رو به پیشرفت صنعتی، فقر معنویت، انسانیت و اخلاق بیداد می کند که آن ناشی از خلأ قران و عدم پیروی از تعالیم این کتاب آسمانی است.
وی معارف قرآن را نردبان کمال انسانی دانست و بیان کرد: انسانِ غرق در مادیات بدون تردید راه تعالی و کمال انسانی را گم کرده است چراکه به تعالیم انسان ساز و روح بخش قران کریم تمسک نجسته است.
معاون فرهنگی دادگستری، ایجاد شیرینی بندگی در فرزندان و مأنوس نمودن آنان به قران را از راههای سعادتمند شدن فرزندان در آینده دانست و گفت: اگر بخواهیم آینده ای روشن و رو به تعالی را برای فرزندان رقم بزنیم باید آنان را مأنوس به قران و مکتب اهل بیت تربیت نمائیم.
یادآور می شود در این مراسم به دختران 9 ساله روزه اولی و پسران 14 ساله روزه اولی هدایایی به رسم یادبود تقدیم شد.

انتهای پیام

captcha