برگزاری جشن گلریزان در شرق استان کرمان
کد خبر: 3722802
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴

برگزاری جشن گلریزان در شرق استان کرمان

گروه اجتماعی - مراسم جشن گلریزان شرق استان کرمان دیشب چهارشنبه، 23 خرداد با حضور امام جمعه بم و مدیران قضایی شرق استان کرمان برای آزادب زندانیان جرایم غیر عمد برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، مصطفی عارف‌کیا، رئیس دادگستری شهرستان بم در آیبن جشن گلریزان شرق استان کرمان گفت: جشن گلریزان همه‌ساله به‌منظور جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردم برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه اصل و نژاد همه انسان‌ها بدون خطاست و در واقع برخی مسائل باعث بروز جرائم می‌شود که برخی جرائم در واقع غیرعمد هستند، تصریح کرد: در جشن گلریزان سال قبل از ۲۶ محکوم مالی که داشتیم ۱۸نفر آنها آزاد شدند.
عارف‌کیا با اشاره به اینکه در این جشن نیازمند ۷۵۰ میلیون تومان برای آزادی ۲۸ محکوم جرائم غیرعمد هستیم، یادآور شد: زندان جای مجرمان و مخلین نظم و امنیت است و افرادی که مرتکب جرائم غیرعمد شدند نباید در زندان‌ها باشند که اینجا کمک خیران بسیار ارزشمند و ضروری است.
وی از تقویت بخش اجرای احکام و مهیا کردن ملاقات آسان خانواده‌ها با زندانیان خبر داد و گفت: اولین زندان در استان هستیم که اجرای احکام در زندان انجام می‌شود.
حجت‌الاسلام قاسم دانشی، امام جمعه بم با اشاره به اهمیت انفاق در ماه رمضان گفت: ما با انفاق کردن در واقع با خدا معامله می‌کنیم و در این گونه مراسم کمک به زندانیانی مطرح است که ناخواسته مرتکب جرم شده‌اند.
طبیب‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان نیز با بیان اینکه اتاق بازرگانی همواره در امور خیر به ویژه آزادسازی زندانیان تلاش داشته و دارد، گفت: با توجه به اینکه خانواده زندانیان نمی‌توانند مشکلات خود را در جامعه مطرح کنند نیاز است بسیار در این حوزه تلاش کنیم.
وی ادامه داد: ما فعالان اقتصادی بنا به رسالت کاری که داریم در راستای اشتغال زندانیان و خانواده آنها از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.
هادی شهسوارپور، فرماندار بم نیز گفت: به دنبال زندانی شدن یک فرد سه آسیب اجتماعی به‌وجود می‌آید که هر کدام برای سایر افراد هم مشکلاتی به‌وجود می‌آورد و عمده مشکل زندانیان مسائل مالی است.
وی بر اشتغال زندانیان پس از آزادی تاکید و عنوان کرد: اگر افراد پس از آزادی مشغول کار شوند قطعا دیگر مرتکب جرم نخواهند شد.
فرماندار بم خواستار تشکیل خیریه برای پیشگیری از بروز جرایم شد و بیان کرد: امیدواریم در این مراسم تمام بدهی زندانیان جمع‌آوری شود.
انتهای پیام

captcha