عيد فطر مظهر ايمان و پايبندی به ارزش‌های دينی است
کد خبر: 3722822
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱
مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی:

عيد فطر مظهر ايمان و پايبندی به ارزش‌های دينی است

گروه معارف- مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: پس از يک ماه روزه داري و عمل به دستورات الهي، عيد فطر مظهر ايمان و پايبندي مردم مسلمان به ارزش‌هاي ديني است. 

حجت الاسلام محمد تقی عزیزی در گفت و گو با ایکنا از خراسان جنوبی، گفت: عید سعید فطر در معنای لغوی «عید»، به معنای بازگشت و «فطر» در معنای اصلی آن بازگشت به فطرت معنا می‌کنند، یعنی به معنای سرشت و فطرت انسان است.

عيد فطر مظهر ايمان و پايبندي به ارزش‌هاي ديني است

وی افزود: پس از يک ماه روزه داري و عمل به دستورات الهي، عيد فطر مظهر ايمان و پايبندي مردم مسلمان به ارزش‌هاي ديني است. 

مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با بیان اینکه عید سعید فطر از بزرگترین اعیاد مسلمانان است، اظهارکرد: عید سعید فطر روز پاداش مومنان است و خداوند پاداش یک ماه روزه‌داری و به ویژه بندگی را به مومنان عطا می‌کند.

عزیزی ادامه داد: در حقیقت، عید سعید فطر پاداش و مزد یک ماه روزه‌داری کسانی است که رنج و سختی روزه را برای خودشان هموار کردند، لذا این جشن، جشنی بسیار افتخارآمیز و جشن پایان ماموریت و امتحانات یک ماهه و جشن پایان انجام وظیفه موفق یک ماهه است. 

وی تصریح کرد: فطر به معنای روز جدید است، چون ماه مبارک رمضان تمام می‌شود و روز جدیدی به وجود می‌آید، اسمش را فطر گذاشته‌اند.

مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی یادآورشد: این عید هم دارای برکات معنوی است و هم برکات مادی به این‌گونه که مردم در کنار یک ماه مبارزه با نفس، اقدام به کمک مالی و انجام‌وظیفه شرعی به‌صورت پرداخت زکات فطریه کرده و برکت مادی این عید به‌نوعی بهره‌مندی خانواده‌های نیازمند و غنی شدن آن‌ها  از وجوه نقد و آذوقه‌ای است که از جانب روزه‌داران صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

captcha