تقویت تاب‌آوری یکی از راهکارهای مقابله با هجمه‌های فرهنگی و اجتماعی است
کد خبر: 3722922
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۴

تقویت تاب‌آوری یکی از راهکارهای مقابله با هجمه‌های فرهنگی و اجتماعی است

گروه اجتماعی- امام جمعه بانه با اشاره به هجمه‌های سنگین فرهنگی و اجتماعی در سایه گستره عظیم ارتباطات، مهم‌ترین راه برون رفت از چالش‌های آن را آموزش، تقویت تاب‌آوری، همراهی روحانیان، معتمدان و دانشگاهیان در فرآیندهای پیش رو خواند.

به گزارش ایکنا از کردستان؛ حاج ماموستا عبدالله حیدری، امام جمعه بانه دیروز، 24 خردادماه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بانه ضمن هشدار درباره افزایش پدیده طلاق و فروپاشی خانواده‌ها، نقش دین در ثبات زندگی خانواده ها، جاری شدن روح اعتماد، تعامل، هدفمندی و همراهی در بین اعضای خانواده به ویژه همسران را مهم برشمرد.
محمد فلاحی، فرماندار شهرستان بانه هم با اشاره به هجمه‌های سنگین فرهنگی و اجتماعی در سایه گستره عظیم ارتباطات، مهم‌ترین راه برون رفت از چالش‌های آن را آموزش، تقویت تاب آوری، همراهی روحانیان، معتمدین و دانشگاهیان در فرآیندهای پیش رو خواند.
وی از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه های محلی خواست ستون ها و فرصت های ویژه ای برای پرداختن به موضوعات اجتماعی از جمله پیشگیری از آسیب ها نظیر طلاق فراهم کنند و از روحانیان و نخبگان برای استفاده از این بستر ارزشمند دعوت به عمل آورند.
فلاحی با تاکید بر دانش افزایی جوانان به ویژه زوج های جوان، برپایی کارگروه های آموزشی قبل و بعد از ازدواج، ارتقای صمیمیت در خانواده ها، آموزش مبانی حل بحران در خانواده، راه اندازی کارگاه های آموزشی سلامت روان، برگزاری سمینارهای علمی، نصب تندیس دو تن از مفاخر تاریخی در بانه و نام گذاری خیابانی به نام یکی از چهره های معاصر علمی و دینی این شهرستان، از موضوعات مورد بحث در نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان بانه بود.
انتهای پیام

captcha