تزکیه نفس از ضروریات اعیاد اسلامی است
کد خبر: 3722954
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

تزکیه نفس از ضروریات اعیاد اسلامی است

گروه اجتماعی_ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در اعیاد اسلامی تزکیه نفس، ارتباط با معبود عالم و ارزش‌های انسانی اهمیت دارد و از این حیث همراه با نماز عید سعید فطر سخن از کمک به نیازمندان و دادن فطریه زده می‌شود.

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، آیت‌الله سید علیرضا عبادی، امروز ۲۵خرداد، در خطبه‌های نماز عید سعید فطر اظهار کرد: امروز در هر کشوری به عنوان عید، مراسمی با مفهوم مشترک وجود دارد که محتوای آن براساس فکر و فرهنگ ممکن است تفاوت داشته باشد.

تزکیه نفس از ضروریات اعیاد اسلامی است
وی با اشاره به ماهیت عید و ضرورت شناخت آن برای انسان، افزود: واجب است انسان قبل از نماز عید حق فقیر را جدا کند تا در هنگام تسبیح خدا گرسنه‌ای وجود نداشته باشد.
امام جمعه بیرجند بیان کرد: اگر تکبری وجود داشته باشد عیدی وجود ندارد چرا که معیار عید اسلام در سطح الهی است.
عبادی اظهار کرد: برخی از اعیاد مانند ایام نوروز به واسطه تدبر در طبیعت ارزشمند است اما انسان می‌تواند فراتر از زمان اندیشیده و اعیادی با مفاهیم بالاتر داشته باشد.
وی افزود: در اعیاد اسلامی تزکیه نفس، ارتباط با معبود عالم و ارزش‌های انسانی اهمیت دارد و از این حیث همراه با نماز عید سعید فطر سخن از کمک به نیازمندان و دادن فطریه زده می‌شود.
وی بیان کرد: شرایط آخرالزمان بسیار سخت است و امروز فتنه‌ها و تمام مشکلاتی که مسبب آن مفسدین جهانی هستند عالم را پر کرده اما اگر دوران قبل ظهور سخت است در مقابل ارزش افرادی که دین خود را در این شرایط سخت آخرالزمانی نگه دارند از افرادی که بعد از ظهور در مظهر امام زمان(عج) هستند بیشتر است چرا که این افراد جهاد می‌کنند تا زمینه ظهور را فراهم شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: در روایات آمده است که در دوران آخر الزمان شهرها را ویران می‌کنند.
عبادی اظهار کرد: در روایات نقل شده وقتی که عرب به وحدت برسند و با اسلام متحد شوند آن روز برای یهودیان هیچ نقطه امنی وجود نخواهد داشت و دیگر یک نفر یهودی در فلسطین نخواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: امروز افرادی که نوکری بیکانگان را می‌کنند بلای جان مسلمانان شده‌اند و تا مظلومانی در عالم وجود دارند که به آنان ظلمی می‌شود عید واقعی وجود ندارد.
انتهای پیام

captcha