حضور پرشور مردم، تاثیر انکارناپذیری در برپایی نظام اسلامی داشته است
کد خبر: 3722958
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳

حضور پرشور مردم، تاثیر انکارناپذیری در برپایی نظام اسلامی داشته است

گروه سیاسی - یک استاد دانشگاه و حوزه گفت: حضور پرشور مردم تاثیر انکار ناپذیری در برپایی نظام اسلامی داشته که اگر این حمایت در زمان صدر اسلام وجود داشت امامان معصومین می توانستنو بر مردم حکومت کرده و احکام اسلامی را در جامعه جاری کنند.

حضور پرشور مردم، تاثیر انکارناپذیری در برپایی نظام اسلامی داشته است

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی حجت الاسلام والمسلمین یوسفی استاد دانشگاه و حوزه صبح امروز در سخنان پیش از نماز عید فطر با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر بیان کرد: عید فطر، عید بندگی خداوند بوده و ماه رمضان، ماه ذخیره معنویت و مانور بندگی است که خداوند وعده خیر و برکت می دهد و با اتمام این ماه این سفره پر برکت برچیده شده است و باید از فضایل این ماه به نحو احسن استفاده می نمودیم.

وی ادامه داد: هدف از بعثت پیامبر و نزول قرآن کریم، ایجاد حکومت دینی و برچیده شدن حکومت های طاغوت بوده که در آیات و روایت به تشکیل این حکومتی دینی اشاره شده که مردم باید از فرمان های حکومت الهی و حاکم اسلامی اطاعت کنند.

حچت الاسلام والمسلمین یوسفی تصریح کرد: در زمان حضور پیامبر و ائمه اطهار، وظیفه تشکیل حکومت بر عهده این معصومین بوده و مردم نیز باید از دستورات ایشان پیروی می کردند ولی بعد از آن ها وظیفه تشکیل حکومت اسلامی برعهده فقیه اسلامی بوده که باید با شناختی که بر احکام دینی دارد کشور اسلامی را اداره کند.

وی با اشاره به اینکه جانشین امام در برپایی نظام اسلامی باید فقیه، دین شناس، عادل و اخلاقش همانند امامان معصوم باشد، خاطرنشان کرد: مردم باید از او تمکین نمایند که هم اکنون نیز این وظیفه بر عهده مقام معظم رهبری بوده که انتخاب شایسته ای بوده است.

این استاد دانشگاه و حوزه اظهار کرد: مردم قهرمان و ولایت مدار توانسته اند با حمایت از امام خمینی (ره) حکومت طاغوتی را شکست داده و در مقابل دشمنان اسلام بایستد و از جنگ تحمیلی سر افراز خارج شوند.

وی یادآور شد: حضور پرشور مردم تاثیر انکار ناپذیری در برپایی نظام اسلامی داشته که اگر این حمایت در زمان صدر اسلام وجود داشت، امامان معصومین می توانستند بر مردم حکومت کرده و احکام اسلامی را در جامعه جاری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی افزود: از وظایف رهبر، حمایت و ایجاد شرایط مطلوب برای زندگی راحت تر مردم و جاری کردن احکام اسلامی است و وظیفه مردم نسبت به رهبر اسلامی نیز اطاعت از اوامر ایشان و حمایت و پشتیبانی و انجام درست وظایف توسط مسئولین و حمایت از نمایندگان رهبر در استان است.

انتهای پیام

captcha