اقامه نماز عید فطر مشتی بر دهان دشمنان اسلام است
کد خبر: 3722965
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰

اقامه نماز عید فطر مشتی بر دهان دشمنان اسلام است

گروه اجتماعی - امام‌جمعه اصفهان گفت: اجتماع عظیم مردم در نماز عید فطر، ضمن اینکه حمد وسپاس از خداوند متعال به پاس توفیق یک ماه روزه داری می‌باشد، مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام است.

به گزارش ایکنا از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد صبح امروز جمعه 25 خردادماه در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که در مصلی امام خمینی(ره) این شهر اقامه شد، اظهار کرد: عید فطر، روز بازگشت به فطرت انسانی است. امام علی(ع) فرمودند: این روز برای کسانی که روزه آن‌ها مورد رضایت خداوند قرار گرفته باشد، به معنای بازگشت است.
وی با بیان اینکه امام علی (ع) فرمودند «هر روزی که انسان گناه نکند، آن روز عید است»، افزود: عید به معنای بازگشت است؛ در واقع انسان‌، بعد از یک ماه تمرین و بندگی خدا در ماه مبارک رمضان، به فطرت انسانی خود باز می‌گردد.
امام جمعه اصفهان بیان کرد: روایات است که اگر مردم می‌دانستند در ماه رمضان چه برکت‌هایی وجود دارد، آرزو می‌کردند که ای کاش ماه رمضان به جای یک ماه، یک سال بود.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به اقامه نماز عید سعید فطر در کشورهای اسلامی، ادامه داد: اجتماع عظیم مردم در این روز بزرگ، ضمن اینکه حمد وسپاس  از خداوند متعال به پاس توفیق یک ماه روزه داری می‌باشد،  مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام است.
وی گفت: امسال و در ایام ماه مبارک رمضان، 11 میلیارد تومان رای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در استان اصفهان جمع آوری شد، این اقدام زیبا و ارزشمند نشان می‌دهد که مردم اصفهان‌ در این راه الگو و پیشگام هستند.
امام جمعه اصفهان تصریح کرد: شایعه کرده‌اند کمیته امداد، پول‌های مردم را برای مردم غزه ارسال می‌کند، اما کمیته امداد اعلام کرد که حتی یک ریال نیز از پول‌های مردم به غزه داده نمی‌شود.
وی با بیان اینکه دشمن کمر همت جنگ  را علیه ما بسته است، اما ما باید با هوشیاری دشمن را شکست دهیم، گفت: امام حسین (ع) فرمودند مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است؛ ما نیز همین راه را ادامه خواهیم داد.
انتهای پیام

captcha