سرودن اشعار برای اهل بیت و شهدا برگرفته از دل باشد
کد خبر: 3722992
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷

سرودن اشعار برای اهل بیت و شهدا برگرفته از دل باشد

گروه فرهنگی- بانوی شاعر سرشناس یزدی گفت: سرودن اشعار برای اهل بیت (ع) و شهدا علاوه بر ذوق و هنر باید برگرفته از دل باشد.

سرودن اشعار برای اهل بیت و شهدا برگرفته از دل باشد

به گزارش ایکنا از یزد، عالیه مهرابی، بانوی شاعر سرشناس یزدی شب گذشته در مراسم تجلیل از خانواده های معزز شهدای حرم که با همت صدا و سیمای مرکز یزد برگزار شد اظهار کرد: یکی از افتخارت بنده این است که همواره در مورد اهل بیت (ع) و مناسبت های آیینی و مذهبی شعر گفته ام و در این زمینه فعالیت بیشتری دارم.
وی ادامه داد: با توجه به معنویتی که در این عرصه وجود دارد قطعا فعالیت در آن نیز نیاز به روحیه معنوی و خدایی دارد که تمسک به اهل بیت (ع) این فضا را آماده می کند.
بانوی شاعر یزدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار جمعی از شعرا با مقام معظم رهبری در رمضان امسال گفت: افتخارم این است که برای پنجمین سال توفیق زیارت ایشان را داشتم و در فضایی بسیار صمیمی و ساده این نشست ها برگزار می شود.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری موارد بسیار تخصصی را گوشزد می کنند که یکی از موفقیت های خود را حضور در این نشست ها و انگیزه و روحیه ای که از آن می گیرم، می دانم و ان شاالله این توفیق نصیب بقیه هم شود.
مهرابی افزود: امسال در پایان نشست، مراسم نماز جماعت و افطار در یک سفر ساده و صمیمی در فضای بیرون بیت رهبر معظم انقلاب برگزار شد که باران هم آمده بود و فضایی بسیار دلچسب و شاعرانه را بوجود آورده بود که قطعا خاطرات دیدار با مقام معظم رهبری در طول یکسال به عنوان یکی از بهترین خاطرات شعرا الهام بخش آنان در سروده هایشان خواهد بود.
وی گفت: من برای امسال شعری در مورد همسران مدافع حرم سروده و در محضر مقام معظم رهبری قرائت کرده و البته در ابتدا سلام مردم یزد را به ایشان ابلاغ کردم که ایشان با بزرگوای فرمودند: به مردم شریف یزد هم سلام بنده را ابلاغ بفرمایید و در زمان قرائت اشعار نیز مورد تفقد پدرانه ایشان قرار گرفتم.
یادآور می شود در پایان این نشست که با حضور پهلوانیان مدیرکل صدا و سیما، سردار جمیری فرمانده سپاه الغدیر، ابراهیمی مدیرکل بنیاد شهید، ابوترابی و پاک نژاد اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولان در محل مرکز همایش های فجر آزادشهر برگزار شد، از خانواده سردار شهید الله دادی و خانواده شهدای مدافع حرم تجلیل شد.
این مراسم به صورت مستقیم و همزمان با شب عید سعید فطر از شبکه تابان با اجرای عباس گلرسان مجری سرشناس یزدی پخش شد.

انتهای پیام

captcha