کیفی‌سازی فعالیت‌ها اولویت کانون مساجد یزد است
کد خبر: 3723005
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲

کیفی‌سازی فعالیت‌ها اولویت کانون مساجد یزد است

گروه اجتماعی- مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد یزد گفت: فعالیت‌ها به لحاظ کمی به خوبی انجام شده و مبنای ما بر این است که با کیفی سازی محتوا در سطح مطلوبی قرار گیریم.

به گزارش ایکنا از یزد، حجت الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد در نشست با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری با تصویب اساسنامه در راستای حوزه کودک، نوجوان و خانواده با رویکرد جذب قشر خاکستری گام برداشته است.
وی افزود: ما تلاش کرده ایم با ارتباط با دستگاه های مختلف از ظرفیت های آنها در راستای حمایت از کانون های مساجد استفاده کنیم و در این زمینه نیز به دنبال هم افزایی هستیم.
مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد گفت: ما به لحاظ کمی خیلی کار کرده ایم و امار خوبی می دهیم اما معقتدیم که اکنون نیاز به فعالیت کیفی داریم و مبنای ما بر این استا با کیفی سازی محتوا در سطح مطلوبی قرار گیریم.

کیفی‌سازی فعالیت‌ها اولویت کانون مساجد یزد است

حجت الاسلام گرجی تصریح کرد: ما اگر امروز به تناسب مخاطب جدید و تقاضاهای آن عرضه محتوا کنیم کارکردهای جدید مساجد و کتابخانه ها را می توانیم به مردم معرفی کنیم و به طور قطع تولید مخاطب نیز موفق خواهیم شد.

بازسازی و تجهیز بیش از 30 کتابخانه در یزد

رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد نیز در این نشست گفت: امروز تعداد زیادی از کتابخانه های ما در جوار مساجد شکل گرفته است که می توان به خوبی از این ظرفیت ها استفاده کنیم.
وی افزود: نگاه مردم به کتابخانه ها همچنان سنتی است در حالی که بسیاری از کتابخانه های ما برنامه های فرهنگی و هنری را برگزار می کنند و کودکان، نوجوانان و بانوان از آنها استفاده می کنند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد گفت: ما بخش کودکان را بسیار متفاوت کرده ایم به نحوی که با استفاده از خلاقیت به نوعی جذب و حضور کودکان را در کتابخانه ها شاهد هستیم.
دوست فاطمی‌ها ادامه داد: این که ما از تفکرات بسته و متحجرانه دور شویم و مردم را نیز از این افکار دور کنیم به خوبی می توانیم مردم را جذب کرده و مساجد و کتابخانه ها را پرشور تر کنیم.
وی ادامه داد: استان یزد در بهترین دوره مدیریت فرهنگی است و اگر قرار است که اتفاقی بیافتد زمینه مناسبی برای آن فراهم شده است و ما نیز باید از آن استفاده کنیم.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد افزود: ما در زمینه کتابخانه ها به دنبال استانداردسازی هستیم که اکنون نیز بیش از 30 مورد از آنها بازسازی و تجهیز شده اند.
دوست فاطمی‌ها گفت: ما طرح هایی مانند 100 مدرسه، 100 کتابخانه را دنبال کرده ایم تا بتوانیم جذب نوجوانان به کتابخانه ها را داشته باشیم و در این راستا نیز میتوانیم با مساجد این طرح را دنبال کنیم.
وی تصریح کرد: هدف ما این است که مردم را به سمت کتابخانه ها بکشانیم و با برنامه ریزی فعالیت های مختلف داشته باشیم.
یادآور می شود در پایان این مراسم نیز تفاهم نامه همکاری دبیرخانه کانون های مساجد یزد و اداره کل کتابخانه های عمومی استان یزد امضا شد.

کیفی سازی فعالیت ها اولویت کانون مشاجدیزد ات

انتهای پیام

captcha