باید در جهت تقویت جایگاه علوم انسانی در کشور گام برداریم
کد خبر: 3723014
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵
رییس پژوهشگاه علوم انسانی:

باید در جهت تقویت جایگاه علوم انسانی در کشور گام برداریم

رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی وزارت علوم تاکید کرد: باید در جهت تقویت جایگاه علوم انسانی در کشور گام برداریم و همت بیشتری در پژوهش‌های خود به خرج دهیم.

باید در جهت تقویت جایگاه علوم انسانی در کشور گام برداریم

به گزارش ایکنا؛ ایسنا نوشت: دکتر قبادی در جلسه شورای پژوهشی این پژوهشگاه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، گفت: به عنوان اعضای جامعه علوم انسانی کشور، به خصوص با توجه به اینکه ایشان به مسائلی همچون زنجیره چرخ تولید و مصرف، آسیب‌های اجتماعی، کارآمدی علوم انسانی به‌ویژه رشته روان‌شناسی و جامعه‌شناسی پرداختند و با ذکر واژه «اعتلا»، هدف‌گذاری روشنی برای علوم انسانی ارائه دادند، لازم است همت بیشتری در پژوهش‌های خود به خرج دهیم و کارآمدی علوم انسانی را از طریق فعالیت‌هایی مانند برگزاری نشست‌های نخبگانی برای مسئله‌یابی و ارائه راه‌حل درباره این قبیل مسائل جاری در کشور به روشنی به نمایش بگذاریم.

قبادی تصریح کرد: این سخنان رهبری برای ما سرمایه بزرگی است و امیدوارم پژوهشکده‌ها با آن فعالانه برخورد کنند و بخش‌های دیگر پژوهشگاه نیز به ساماندهی این فعالیت‌ها کمک کنند تا ان شاءالله در این ارتباط هم برای پژوهشگاه فرصت‌سازی شود و هم در همان مسیر تقویت جایگاه علوم انسانی گام برداریم.

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی، در ادامه با تسلیت درگذشت دکتر احمد احمدی، رئیس فقید سازمان سمت، گفت: باید زوایای وجودی و شخصیت اخلاقی مرحوم احمدی مورد توجه قرار گیرد. چرا که او شخصیتی جامع و استاد تمام عیار حوزه و دانشگاه و نماینده بسیار شایسته حضرت امام خمینی(ره) در ستاد انقلاب فرهنگی و بعد در شورای عالی انقلاب فرهنگی بود. وی از شاگردان موفق، ممتاز، پاک نهاد و دانشمند علامه طباطبایی(ره) به شمار می‌رفت و بسیار مورد اعتماد ایشان بود.

دکتر قبادی تاکید کرد: شخصیت دکتر احمدی به سازمان سمت هم هویت خاصی بخشیده بود و لازم است جامعه دانشگاهی کشور با بازشناسی «سلوک» استاد احمدی و دیگر استادان برجسته علم و اخلاق، به افزایش همگرایی و اتحاد جامعه یاری رسانند.

انتهای پیام

captcha