آموزش ۱۰۰ قرآن‌آموز در مؤسسه قرآنی نورالهدی شندآباد شبستر
کد خبر: 3723071
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۹

آموزش ۱۰۰ قرآن‌آموز در مؤسسه قرآنی نورالهدی شندآباد شبستر

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر مؤسسه قرآنی نورالهدی شندآباد شبستر، با بیان اینکه ۱۰۰ قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این موسسه حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، مفاهیم تفسیر از گرایش‌های آموزشی مؤسسه قلمداد می‌شوند.

رقیه باقری، مدیر مؤسسه قرآنی نورالهدی شندآباد شبستر، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 100 قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این موسسه حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، مفاهیم تفسیر از گرایش‌های آموزشی مؤسسه قلمداد می‌شوند.

آموزش 100 قرآن آموز در مؤسسه قرآنی نورالهدی شندآباد شبستر
وی افزود: قرآن کتاب اصلی و مرکزیت دین اسلام است و مسلمانان برای رسیدن به نور و روشنی راه زندگی خود و دریافت هدایتشان قرآن می‌خوانند.
وی با اشاره به پایه‌های سنی قرآن آموزان گفت: قرآن آموزان در پایه‌های سنی نونهال، نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاس‌های آموزشی حاضر می شوند.
باقری، ضمن بازگو نمودن یکی از ابعاد عظمت قرآن کریم ادامه داد: یکی از ابعاد عظمت قرآن کریم فراگیر بودن آن بر تمام معارفی است که بر پیامبران قبلی در کتاب‌های الهی نازل شده است، چون قرآن وجه نهایی و کامل آن کتاب‌ها است و به هیچ وجه محتوای این کتاب الهی گسسته از آن کتاب‌ها نیست، قرآن بر محتوای آنها احاطه و نظارت دارد، چه در مواردی که احکام آنها را نسخ کرده و چه در مواردی که ابقا کرده است. این ویژگی باعث می شود که پذیرش معارف قرآن برای پیروان حقیقی ادیان الهی آسان باشد.
مدیر مؤسسه قرآنی نورالهدی شندآباد شبستر، از آثار تلاوت قرآن در روح و قلب شنونده یادآور شد: تلاوت قرآن و آهنگ و موسيقى آن به تنهايى اثرى خاص، در روح و قلب شنونده دارد و او را كشش خاص، جاذبه اى خاص و تعالى خاص و نظامى خاص مى‌دهد. كلمات زيبا و روح بخش قرآن، از جهت لفظ هم، تاثير عجيب و قوى دارند. در چگونگى تركيب كلمات و ترتيب آن‌ها در لفظ هم، نيروى جذاب و نافذى، احساس مى‌شود. در ترتيب و تركيب كلمات و تلاوت قرآن، آثار خداجويى نهفته شده و تحول شگرف در روح و روان انسان بوجود مى آيد.
باقری، قرآن کریم را کلام بی نظیر خداوند دانست و تاکید کرد: قرآن کریم کلام بی نظیر خداوند است و در بین این همه موجودات مخاطب او انسان است، انسانی که دارای روحی الهی است، دارای قلبی برای فهمیدن و دلی برای ادراک کردن، در اعتبار و ارزش قرآن، همین بس که سخن بی مانند خداست ودر اعتبار و ارزش انسان همین بس که هم سخن و مخاطب خداوند برای وحی انسان است.

انتهای پیام

captcha