بهترین راه ترویج سبک زندگی اسلامی مبارزه با هوای نفس است
کد خبر: 3723115
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷

بهترین راه ترویج سبک زندگی اسلامی مبارزه با هوای نفس است

گروه اجتماعی- رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دهگلان با اشاره به اینکه ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی می‌تواند ما را در برابر نفوذ و تهاجم فرهنگی غرب، پاسداری کند، گفت: مهم ترین عامل از بین رفتن سبک زندگی غربی و رواج سبک زندگی اسلامی مخالفت با هوای نفس یا جهاد اکبر است.

حجت‌الاسلام محمدعلی عظیمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دهگلان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: تنها راه ترویج سبک زندگی اسلامی مبارزه با هوای نفس یا جهاد اکبر است.
وی با اشاره به اینکه در واقع مخالفت با هوای نفس گوهر مرکزی وجود انسان است و مبارزه با هوای نفس توام با تلخی و سختی است، افزود: مهم‌ترین عامل از بین رفتن سبک زندگی غربی و رواج سبک زندگی اسلامی ترویج مخالفت با هوای نفس است.
حجت‌الاسلام عظیمی با اعلام اینکه همان طور که بحث از چشم انداز در نهادها نشانه بلوغ بوده، سبک زندگی نشانه بلوغ است، اعلام کرد: سبک زندگی نشان دهنده این است که جامعه به ارزش عمل رسیده و باید برای عمل خود برنامه‌ریزی داشته باشد.
وی بیان کرد: یک ارزش محوری یعنی ارزش مخالفت با هوای نفس باید احیا شود و محور آموزش و پرورش باید جا انداختن مفهوم کلیدی مخالفت با هوای نفس برای بچه‌ها باشد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دهگلان عنوان کرد: نباید از علم و ایمان انتظار زیادی داشت، برخی مشکلات روحی و رفتاری تنها با اصلاح سبک زندگی درست می‌شوند.
وی اعلام کرد: ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی و انتقال ارزش‌های دینی در جامعه می‌تواند ما را در برابر نفوذ و تهاجم فرهنگی غرب، پاسداری کند.
حجت‌الاسلام عظیمی یادآور شد: ترویج سبک زندگی اسلامی در کنار حفاظت از مرزهای فکری و روحی جوانان به نهادینه شدن فرهنگ اسلامی در جامعه کمک می‌کند و راهکاری مؤثر را در مصون‌سازی از ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی ارائه دهد.
انتهای پیام

captcha