گذر فرهنگ و هنر محلی برای تعامل و کنش شهری است
کد خبر: 3723121
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷

گذر فرهنگ و هنر محلی برای تعامل و کنش شهری است

گروه اجتماعی- رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد گفت: شهرداری زیرساختی برای فرهنگ و هنر نداشت و فضاهایی که در دسترس همه باشد کمتر بود لذا گذر فرهنگ و هنر که محلی برای تعامل و کنش شهری است، ایجاد شد.

گذر فرهنگ و هنر محلی برای تعامل و کنش شهری است

به گزارش ایکنا از یزد، ونوس عامری، رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد در نشست هم اندیشی گذر فرهنگ و هنر ضمن ارائه چگونگی طرح گذر فرهنگ و هنر اظهار کرد: شورای شهر و شهرداری در ابتدای تشکیل دوره پنجم برای شعارهای خود جلسات مختلف برگزار نمودند و مطالبات مردم را در اولویت کاری خود قرار دادند وخوشحالیم همشهریانی داریم که مطالبه زندگی بهتر را مدنظر داشتند.
عامری ادامه داد: تحقیق کردیم کجا این اتفاقات و رویکردهای فرهنگی باید انجام شود و همه ما می دانیم شهرداری زیرساختی برای فرهنگ و هنر نداشته و فضاهایی که در دسترس همه باشد کمتر بود و این شروعی بر ایجاد فضاهایی از این دست است.
وی بهره گیری از فضاهای شهری در زمان اوقات فراغت مردم را یادآور شد وتصریح کرد: به نظر ما اوقات فراغت مردم از اولویت هاست و اینکه چگونه افزایش یابد از برنامه هایی است که همه فعالان فرهنگی و اجتماعی و کسانی که به این موضوع دغدغه دارند باید مشارکت کنند، لازم بود فضایی باشد تا مردم فرهنگی را از آنجا مطالبه کنند و کجا بهتر از گذر و اسم گذر انتخاب شد.
رییس کمیسیون فرهنگی شورا به نحوه انتخاب این مسیر اشاره و عنوان کرد: ما متوجه نیستیم مردم در بحث مازاری ها یک تهدید را به فرصت تبدیل کردند و این حنا می تواند اینجا بماند و روح کار وتلاش را به مخاطب انتقال دهد. این فضا انتخاب شد تا در دسترس باشد و کالبدی است که نباید جدا باشد.
عامری ادامه داد: ما باید بر مبنای همان کالبد و بر همان سبک زندگی حرکت کنیم که باید گذری باشد برای تعامل وکنش شهری، با هم راه برویم و حواسمان به هم و اطرافمان باشد که موجب ارتقا دانش و هنر مردم می شود.
وی افزود: اینها یک شروع است و نکته دیگری که از اولویت های شورا بود هویت مردم شهر یزد است، در برابر ثروت و تکنولوژی کشورها خودمان را نبازیم پس باید جایی باشد تا هویت رشد پیدا کند.
رییس کمیسیون فرهنگی در ادامه به تولید آثار هنری پرداخت و تصریح کرد: ما به شناخت آثار هنر توجه داشتیم و به بازار ویژه هنر در این طرح توجه شد. ساخت گذر با سرعت انجام شد اما می خواستیم مردم یک گذر فرهنگی را تجربه کنند و اینجا سهولت کار بود تا به سرعت به بهره برداری برسد.
وی به متولی اجرای کار اشاره و عنوان کرد: نیاز به هماهنگی و برنامه ریزی بیشتر با ادارات از جمله ارشاد وجود دارد و سازمان فرهنگی شهرداری با ارشاد تعامل دارند و معتقدیم امور هنری کار معطوف به ارشاد است و مسئولیت خدمات رسانی آن سازمان فرهنگی است.

انتهای پیام

captcha