اجرای طرح توزیع دفترچه محاسبه زکات در آذربایجان غربی
کد خبر: 3723162
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸

اجرای طرح توزیع دفترچه محاسبه زکات در آذربایجان غربی

گروه اجتماعی - رئیس اداره اجرایی زکات کمیته امداد آذربایجان غربی از اجرای طرج توزیع دفترچه محاسبه زکات در استان خبر داد و گفت: در این طرح ۳۰ هزار دفترچه محاسبه زکات در میان زکات‌دهندگان توزیع خواهد شد.

اجرای طرح توزیع دفترچه محاسبه زکات در آذربایجان غربی

حجت‌الاسلام والمسلمین جابر شوقی، رئیس اداره اجرایی زکات کمیته امداد آذربایجان غربی در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی بیان کرد: طرح توزیع دفترچه محاسبه زکات سال گذشته در خراسان شمالی اجرا گردید و امسال نیز در سراسر کشور اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: نحوه محاسبه زکات در دفترچه ها به صورت کامل آمده و کشاورزان با مطالعه مستقیم دفترچه یم توانند زکات مال خود را محاسبه کنند.
حجت الاسلام والمسلمین شوقی خاطرنشان کرد: برای محاسبه زکات باید میزان گندم تولیدی 847 کیلو را رد کند تا زکات را محاسبه نمایند.
وی افزود: اولویت زکات برای نیزمندان و فقرا بوده که قوم و خویش در اولویت هستند و پس از آن همسایه ها و سپس اهالی روستا در اولویت زکات هستند.
رئیس اداره اجرایی زکات کمیته امداد آذربایجان غربی تاکید کرد: در مورد زکات چه زکات مال و چه زکات فطریه به هیچ عنوان اجازه شرعی نیست که از آن محل و فقرای روستا برای جای دیگری هزینه گردد و شرعا باید به فقرا و نیازمندان آن منطقه داده شود.
وی یادآور شد: سال گذشته در حدود 24 هزار نفر زکات دهنده داشتیم که امسال پیش بینی می گردد به 30 هزار نفر افزایش یابد.
انتهای پیام

captcha