روایت ایکنا از کارگاهی به وسعت خانه و با حضور تمام اعضای خانواده
کد خبر: 3723164
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱

روایت ایکنا از کارگاهی به وسعت خانه و با حضور تمام اعضای خانواده

گروه اجتماعی - به سراغ یکی از فعالان مشاغل خانگی مزیت‌دار خراسان‌جنوبی رفتم، بانویی که در حرفه رودوزی‌های الحاقی و لحاف دوزی فعالیت دارد. او با کمک همسر و دیگر اعضای خانواده‌اش، منزل مسکونی خود را تبدیل به کارگاهی برای شغلی اثرگذار کرده است.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، هنرهای سنتی بسیاری وجود دارد که بسیاری از آنان با هنرمندان خود از بین رفته‌اند، در این میان افرادی هستند که این هنرها را زنده نگه می‌دارند.

روایت کارگاهی با حضور تمام اعضای خانواده در خانه
این افراد هم برای خود شغلی را ایجاد می‌کنند و هم دست افرادی که شغلی ندارند را می‌گیرند و بر همه واضح است که ایجاد شغل در جامعه، از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند و حضور این افراد به منظور کار بزرگی که برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه انجام می‌دهند بسیار مهم و اثرگذار است.
به سراغ یکی از فعالان مشاغل خانگی مزیت‌دار خراسان‌جنوبی رفتم، بانویی که در حرفه رودوزی‌های الحاقی و لحاف دوزی فعالیت دارد. او با کمک همسر و دیگر اعضای خانواده‌اش، منزل مسکونی خود را تبدیل به کارگاهی برای شغلی اثرگذار کرده است.

روایت کارگاهی با حضور تمام اعضای خانواده در خانه

دستی که دستان دیگر را می گیرد
سکینه بیکی افین، یکی از هنرمندان بیرجندی در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: از 9 سال گذشته فعالیت در رشته رودوزی‌های الحاقی را آغاز کردم. ابتدا با سرمایه‌‌ای اندک این کار را آغاز کردم و اکنون کارم گسترش یافته و توانسته‌ام نیروهای کاری خود را در کارگاه افزایش دهم.
این هنرمند بیرجندی در خصوص آشنایی با این فعالیت هنری بیان کرد: زمانی که سن کمی داشتم، برادرم این کار را انجام می‌داد و من با کمک برادرم توانستم این کار هنری را به صورت حرفه‌ای فرابگیرم.
بیکی با اشاره به بازار فروش محصولات، افزود: این کار هنری رونق بسیاری دارد و علاقمندان به هنر را به خود جذب می‌کند.

روایت کارگاهی با حضور تمام اعضای خانواده در خانه

ضرورت توجه به هنرهای سنتی خراسان جنوبی
وی با اشاره به مشکلات این فعالیت هنری، تصریح کرد: هزینه‌های این کار زیاد است اما با کمک کمیته امداد، جهاددانشگاهی و بسیج، هزینه‌های این فعالیت را تامین می‌کنم.
این هنرمند بیرجندی ضمن تشکر از نهادهای متولی مشاغل خانگی در استان، افزود: این حرفه، شغل پردرآمدی است که باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد.
بیکی یادآور شد: توجه به این حرفه، نقش پررنگی در جذب گردشگر به خراسان‌جنوبی خواهد داشت.
زهرا حمیدی
انتهای پیام

captcha