مهد قرآن اصفهان مسابقات «مصباح» برگزار می‌کند
کد خبر: 3723170
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰

مهد قرآن اصفهان مسابقات «مصباح» برگزار می‌کند

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ چهارمین دوره سلسله مسابقات قرآنی مصباح از سوی مهد قرآن کریم برگزار می‌شود.

حسین خاکسار‌هرندی، مدیر‌عامل مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا گفت: با توجه به اینکه مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت استان اصفهان یک مرکز مردمی و خودجوش است، برای چهارمین بار سلسله مسابقات قرآنی مصباح را به صورت مستقل برگزار می‌کند.
وی ادامه داد: سه دوره مسابقات مصباح ویژه دانش‌آموزان مؤسسه مهد قرآن، تاکنون با موفقیت برگزار شد که در حال حاضر چهارمین دوره از این مسابقات برپا می‌شود.
خاکسارهرندی ادامه داد: این مسابقه هر ساله از سوی متسابقین با استقبال خوبی همراه بوده است به طوری که در سال گذشته حدود 1500 نفر شرکت‌کننده به مرحله آزمون رسیدند. امسال نیز این دوره در سه مقطع زیر 12 سال، 12 تا 18 سال و بالای 18 سال و همچنین ویژه مربیان در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود.

مهدقرآن کریم و ولایت تکتاز در برگزاری مسابقات قرآنی مصباح
وی به رشته‌های این مسابقات اشاره کرد و افزود: مسابقات برپایه اصلی رشته حفظ و ترتیل قرآن قرار گرفته است به طوری که رشته حفظ شامل جزء اول، 30، 5 جزء، حفظ 10،20 و کل قرآن و همچنین تحقیق و ترتیل است.
مدیر‌عامل مؤسسه مهد قرآن و ولایت اصفهان تصریح کرد: این مسابقات هر ساله برای مهد قرآن و شعب این مرکز در سطح استان اصفهان و همچنین مربیان در رشته حفظ 20 جزء قرآن انجام می‌شود.
خاکسار‌هرندی ادامه داد: شرکت‌کنندگان باید دریکی از مهدهای قرآن استان اصفهان عضویت داشته باشند.این مسابقات در دو سطح شهرستانی در نیمه اول مرداد‌ماه واستانی در نیمه دوم مردادماه درسطح شهرستان با اعزام داوران از اصفهان و در سطح استانی با برگزاری در شهر اصفهان این رقابت‌ها برگزار می‌شود.
وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌ نام از تاریخ 1 تا 20 تیر‌ماه به مرکز مؤسسه به نشانی اصفهان، خیابان ابن سینا، کوی شماره 37 مراجعه کنند و یا با شماره ۳۴۴۷۶۶۸۰ تماس حاصل کنند.
خاکسارهرندی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این مسابقات ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) و رقابت سازنده بین حافظان و ارتقای سطح قرآنی آنها است، بیان کرد: این مرکز به تنهایی همه هزینه و مسئولیت برگزاری این مسابقات را برعهده دارد و هر ساله از استتقبال خوبی همراه بوده که امیدواریم همینطور موفق پیش رفته و به طور ثابت از سری مسابقات سالانه محسوب شود.
انتهای پیام

captcha