عید فطر؛ شکرانه طاعت بندگان
کد خبر: 3723172
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷

عید فطر؛ شکرانه طاعت بندگان

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیر کانون فرهنگی تبلیغی شهید آیت‌الله محمدعلی لطفیان گفت: عید فطر پایان‌نامه دوره ایثار و گذشت و شکرانه طاعت بندگان است که پرداخت زکات آن نشا‌ن‏‌دهنده توجه به حل مشكلات قشر محروم و فقیر جامعه از سوى تمامى روزه‏‌داران و تکمیل‌کننده اعمال عبادى ماه رمضان است.

عید فطر؛ شکرانه طاعت بندگان

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرسی آزاداندیشی را با عنوان «عید فطر پایان‌نامه دوره ایثار و گذشت» با حضور جمعی از بانوان عضو طرح یاوران نماز روز گذشته، 26 خردادماه در شبستان مسجد مقدس جمکران برگزار کرد.
آمنه لطفیان سرگزی، مدیر کانون فرهنگی تبلیغی شهید آیت‌الله محمدعلی لطفیان سرگزی در رابطه با عید فطر بیان کرد: عید فطر ضیافتی برای پایان میهمانی خداوند، پاداش افطارهای خالصانه، قبولی انفاق‌های به‌قصد قربت، آسودگی از آتش غفلت و رهیدگی از زنجیر نفس است. همچنین خداوند را برای این میهمانی بزرگ و مناجات‌های عاشقانه شاکریم.
لطفیان با بیان این که روز قدس، روز مقابله مستضعفان با مستكبران است، گفت: روز قدس فقط روز فلسطين نيست؛ بلکه روز امت اسلامی و فرياد رسای مسلمانان عليه سرطان كشنده‏ اسرائیل است كه به وسیله دست متجاوز اشغالگران، مداخله‌كنندگان، قدرت‏‌های استكباری به‌ جان امت اسلامی افتاده است.
وی عنوان کرد: روز قدس يك روز جهانی است که يك پيام جهانی هم دارد و نشا‌‌ن‏‌دهنده‏ اين است كه امت اسلامی زير بار ظلم نمی‌‏رود، هر چند اين ظلم از پشتيبانی بزرگ‏ترين و قدرتمندترين دولت‌های عالم برخوردار باشد.
مدیر کانون فرهنگی تبلیغی شهید آیت‌الله محمدعلی لطفیان سرگزی ادامه داد: روز قدس يكی از آن جلوه‏‌های حقيقی اتحاد و انسجام دنيای اسلام در دفاع از مستضعفان است.
وی به فشار روانی استکبار جهانی اشاره کرد و با مهم دانستن این موضوع افزود: دشمن در این بخش از طراحی خود درصدد است که نقاط قوت نظام اسلامی و عناصر اقتدار ملی را به نقاط ضعف و چالش‌برانگیز تبدیل کند تا ملت ایران نسبت به این نقاط قوت بدبین و دلسرد شوند.
لطفیان به‌عنوان نمونه پیشرفت‌های هسته‌ای را یکی از نقاط قوت و افتخار فناوری و دانش کشور دانست و گفت: توانایی دانشمندان و متخصصان جوان کشور در تولید اورانیوم غنی‌شده‌، نماد قدرت علمی، فناوری و یک نقطه قوت بزرگ ملی است که برای کشور مایه آبرو شده است.
وی عنوان کرد: ملت ایران و دولت ایران این را تحمل نخواهند کرد که هم تحریم باشند و هم در محدودیت هسته‌ای و حبس هسته‌ای قرار داشته باشند. در واقع سازمان انرژی هسته‌ای موظف است که سریعا مقدمات و آمادگی‌های لازم را برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو را فراهم کند.
لطفیان توانایی موشکی را یکی دیگر از نقاط قوت و زمینه‌ساز امنیت کشور دانست و افزود: در دوران جنگ تحمیلی به‌ دلیل آن که ما سلاح دفاعی و توان موشکی نداشتیم، از شهرهای مرزی تا تهران، شبانه‌روز زیر آتش موشکی بودند؛ اما اکنون با همت متخصصان جوان، ما به قدرت اول موشکی منطقه تبدیل شده‌ایم و دشمن می‌داند که اگر یک موشک بزند، با ده موشک پاسخ خواهد گرفت.
وی عدالت‌خواهی بین‌المللی و حمایت از ملت‌های مظلوم را یکی دیگر از نقاط قوت جمهوری اسلامی خواند و گفت: در حالی‌که حمایت از فلسطین و نیروی مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی و دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشورهای منطقه، مایه آبرو برای جمهوری اسلامی است، دشمن تلاش دارد تا آن را تحت عنوان دخالت ایران در منطقه به یک مسئله چالش‌آفرین تبدیل کند.
لطفیان اظهار کرد: روز عید فطر براى روزه‌داران روز لقا‌ءالله است که از اعمال واجب در این عید سعید، پرداخت زكات فطره است. همچنین این عمل عبادى كه باید با قصد قربت و در اسرع وقت انجام گیرد، نشا‌ن‏‌دهنده توجه به حل مشكلات قشر محروم و فقیر جامعه از سوى تمامى روزه‏‌داران و به‌‏عنوان كامل‏‌كننده اعمال عبادى ماه رمضان و عملى واجب و دین است. عملى عبادى كه از ابعاد اجتماعى و اقتصادى برخوردار بوده و مى‌توان با ترویج معنا و مفهوم واقعى آن که در واقع‌ حل مشكلات اساسى اقتصادى جامعه اسلامى است، در زمان‏‌هاى دیگر نیز بهره برد و آن‏ را به فرهنگ عمومى تبدیل کرد.
وی ادامه داد: روز عید فطر روز عیدى گرفتن از خداى متعال است؛ روزى است كه در قنوت نماز عید فطر میلیون‏‌ها دلِ متذكر و خاشع از خداوند متعال درخواست كردند همان خیراتى را كه به برترین بندگانش داده است، به آ‌ن‌‏ها هم بدهد و از شرورى كه برترین و بزرگترین انسان‌‏هاى تاریخ را از آن دور نگه داشته است، آن‌‏ها را هم دور بدارد. همچنین امیدواریم خداوند به فضل و رحمت خود دعاى میلیون‌‏ها مسلمان را كه از دل بر زبان جارى كردند، مستجاب كند و مسلمانان را به وادى امن عبودیت و مقام بنده‏ى صالح و شایسته‌‏ خود وارد كند.
وی با اشاره به سالگرد تأسیس جهاد سازندگى و روز جهاد كشاورزى نیز گفت: جهاد كشاورزى، بازوى نظام اسلامى در تحقق خودكفایى و پیشرفت عدالت محور است و اگر توانستیم كشاورزى را با شرایطى كه دارد، احیا كنیم، هم موضوع اشتغال حل مى‌‏شود و هم عوارض گوناگون بیكاری از بین خواهد رفت یا ریشه‌هاى آن تضعیف خواهد شد.
محمود لطفیان
انتهای پیام

captcha