تدوین تفسیر آهنگین و فشرده قرآن کریم/ تلاش برای کشف ارتباط میان آیات و سوره‌ها
کد خبر: 3723177
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
حجت‌الاسلام بی‌آزار شیرازی خبر داد:

تدوین تفسیر آهنگین و فشرده قرآن کریم/ تلاش برای کشف ارتباط میان آیات و سوره‌ها

گروه دانشگاه ــ استاد بازنشسته و رئیس اسبق دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: در حال تهیه یک تفسیر فشرده و آهنگین قرآن به زبان فارسی هستم، مهمترین ویژگی این تفسیر کشف ارتباط میان آیات و سوره‌های قرآن کریم است.

تهیه تفسیری آهنگین و فشرده از قرآن به زبان فارسی/ کشف ارتباط میان آیات، مهمترین ویژگی این تفسیر است
حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بی‌آزار شیرازی، استاد بازنشسته و رئیس اسبق دانشگاه مذاهب اسلامی است. وی از جمله اساتیدی است که پس از طی مقدمات علوم حوزوی در شیراز، سطوح عالى و دروس خارج را در قم و نجف اشرف و با بهره‌مندی از محضر علماى بزرگی همچون امام خمینی (ره) به پایان رساند. وی از سال ۱۳۶۱ به تدریس در دانشگاه‌های مختلف ایران پرداخت و از سال ۱۳۶۵ به معاونت پژوهشی دانشگاه الزهرا (س) منصوب و از سال ۱۳۶۷ ریاست دانشکده الهیات و ادبیات این دانشگاه را به عهده داشت.
 
در سال ۱۳۷۲ موفق به اخذ درجه دکتری در رشته علوم قرآن و حدیث شد و در سال ۱۳۸۰ به مرتبه دانشیاری ارتقاء یافت و از آغاز تاسیس مجمع جهانی التقریب از سوی مقام معظم رهبری به عضویت شورای عالی این مجمع درآمد و یکسال معاونت امور بین‌الملل این مجمع را نیز به عهده داشت. وی همچنین از سوی دبیر کل مجمع جهانی تقریب و هیئت امنای دانشگاه مذاهب اسلامی و وزیر علوم وقت، مدتی عهده‌دار ریاست این دانشگاه بود. حجت‌الاسلام بی‌آزار شیرازی تا کنون بیش از ۱۶۰ عنوان کتاب به رشته تحریر درآورده که بیشتر آن‌ها چاپ و منتشر شده است.
 
حجت‌الاسلام بی‌آزار شیرازی در گفت‌وگو با ایکنا؛ درباره فعالیت‌های اخیر خود، اظهار کرد: در طول ۴۵ سال کتاب‌های متعددی در حوزه قرآن، به رشته تحریر درآورده‌ام که بیشتر آن‌ها چاپ و منتشر شده است، کتاب‌های مجموعه قرآن و طبیعت، تفسیر کاشف، قرآن ناطق، قرآن در ادب فارسی از جمله این کتاب‌ها است. چند سالی است بر روی یک دوره تفسیر فشرده قرآن کریم به زبان فارسی کار می‌کنم.

وی درباره این اثر بیشتر توضیح داد و گفت: این ترجمه، ترجمه‌ای تفسیری است که حالتی آهنگین دارد و در ترجمه هر آیه، دو بیت از اشعار شعرای نامی که ابیاتشان ترجمان آیه است، آورده‌ایم. در ترجمه قرآن به این روش، علاوه بر اشعار شاعران، اسامی تمام کسانی که به وسیله قرآن مسلمان شده‌اند، به انضمام آمده است. مهم‌ترین ویژگی این تفسیر کشف ارتباط میان آیات و سوره‌های قرآن کریم است.

وی همچنین درباره اثر دیگری که در دست انجام دارد، عنوان کرد: کتاب دیگری با عنوان «میثاق در قرآن» در دست تهیه است. این کتاب به زبان انگلیسی است. پیش از این نیز کتاب‌هایی از جمله باستان شناسی در قرآن کریم و ترجمه‌های قرآن به زبان انگلیسی تالیف کرده‌ایم.

انتهای پیام
captcha