توزیع بیش از ۲۳۰۰ نسخه کتاب ویژه جشنواره رضوی در همدان
کد خبر: 3723199
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷

توزیع بیش از ۲۳۰۰ نسخه کتاب ویژه جشنواره رضوی در همدان

گروه فرهنگی- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان از توزیع بیش از ۲۳۰۰ نسخه کتاب از منابع هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان همدان خبر داد.

توزیع بیش از ۲۳۰۰ نسخه کتاب ویژه جشنواره رضوی در همدان

به گزارش ایکنا از همدان به نقل از روابط عمومی کتابخانه های استان، عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان از توزیع بیش از ۲۳۰۰ نسخه کتاب از منابع جشنواره رضوی در سطح کتابخانه های استان خبر داد.
وی اظهار کرد: این منابع شامل ۷ عنوان کتاب با عناوین «مهمان خراسان»، «کاش تو را می‌دیدم»، «مژده گل»، «مسافر هشتم»، «مهر ولایت در آسمان ایران»، «ماه هشتم» و «به سپیدی یک رویا» است.
زارعی ادامه داد: مطابق آمار موجود از ابتدای سال ۱۳۹۳ تا ۳۱ شهریور سال گذشته ۷۳۰ عنوان کتاب اعم از چاپ اول یا تجدید چاپ با موضوع سیره امام رضا(ع) در کشور منتشر شده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان افزود: دبیرخانه ملی جشنواره پس از بررسی‌های اولیه ۵۴ عنوان کتاب با دسته بندی کودک، نوجوان و بزرگسال را از میان آثار ۲۷ ناشر در فهرست نهایی آثار منتخب جای داد که پس از برگزاری جلسات مشورتی با حضور صاحب نظران و کارشناسان، ۷ عنوان کتاب در بخش های مختلف شامل ۵ عنوان با موضوع زندگی و سیره امام رضا(ع) و دو عنوان کتاب با موضوع زندگی و سیره حضرت معصومه(س) انتخاب شد.

در نظر گرفتن منابع کتب بریل برای روشندلان شرکت کننده در جشنواره رضوی
وی با اشاره به جامعیت این جشنواره به لحاظ دربرگیری گروه‌های مختلف سنی، گفت نسبت به بهره‌برداری قشر روشندل جامعه نیز اقدام شده و در همین راستا کتب بریل و گویایی منابع ارائه شده در جشنواره تهیه و به زودی در سطح کتابخانه‌های عمومی توزیع خواهد شد.
زارعی به تفاوت‌های منابع این دوره با هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره کرد و افزود: از جمله تفاوت‌های موجود می‌توان به کاهش حجم منابع و افزایش تعداد عناوین ارائه شده اشاره کرد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان عنوان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در جشنوراه می‌توانند به صورت فردی و خانوادگی در قالب دو شیوه مکتوب و الکترونیک در این مسابقه شرکت کنند.
وی گفت: متقاضیان شرکت در جشنواره برای تهیه منابع مکتوب می توانند به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان مراجعه کرده و کتاب‌ها را به امانت بگیرند.
زارعی اضافه کرد: امکان دانلود فایل pdf کتاب‌ها و شرکت در بخش الکترونیک جشنواره از طریق پرتال اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان فراهم شده است.
انتهای پیام

captcha