سوادآموزی یک تکلیف شرعی و اجتماعی است
کد خبر: 3723205
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵

سوادآموزی یک تکلیف شرعی و اجتماعی است

گروه اجتماعی- مدیر آموزش و پرورش شهرستان سروآباد گفت: سوادآموزی یک تکلیف شرعی و اجتماعی است و تمام نهادهای درگیر با این موضوع بر حسب حساسیت ریشه‌کنی بی‌سوادی در راستای تاکیدات دینی باید اقدامات مناسبی را انجام دهند.

به گزارش ایکنا از کردستان، محمد عزیزی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان سروآباد امروز، 27 خردادماه در سومین جلسه بهبود کیفیت سوادآموزی با موضوع دایر کردن مراکز یادگیری محلی برگزار شد.با تأکید بر موضوع کیفیت‌بخشی به برنامه‌ها در راستای تضمین موفقیت آنها اظهار کرد: فرهنگ سازی کارآمد در کنار بهره گیری مناسب از اهرم کنترل و نظارت تا حد زیادی به رسیدن به هدف مؤثر است.
وی با تأکید بر پی‌ریزی برنامه‌های مناسب خاص موقعیت بومی و منطقه‌ای شهرستان در راستای شناسایی حداکثری بی‌سوادان در شهرستان افزود: مؤسسات سوادآموزی در راستای برنامه‌های این مدیریت از هیچ تلاشی همسو با ریشه‌کنی بی سوادی فرو گذاری نکرده‌اند.
عزیزی با تأکید بر اینکه باید انسداد مبادی بی‌سوادی در کنار پوشش بی‌سوادان مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: سوادآموزی یک تکلیف شرعی و اجتماعی است و تمام نهادهای درگیر با این موضوع بر حسب حساسیت ریشه‌کنی بی‌سوادی در راستای تاکیدات دینی باید اقدامات مناسبی را انجام دهند.
وی عمده‌ترین مشکل در حوزه سوادآموزی استان و شهرستان را پراکندگی بی سوادان در مناطق روستایی صعب‌العبور و دور از هم عنوان کرد و یادآور شد: جذب بی‌سوادان در این مناطق با مشکلات خاصی مواجه است.
انتهای پیام

captcha