بدقولی‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای چاپ آثار شهید چمران/ برنامه‌های سی و هفتمین سالگرد اعلام شد
کد خبر: 3723210
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
مهدی چمران در نشست خبری سالگرد شهادت مصطفی چمران عنوان کرد:

بدقولی‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای چاپ آثار شهید چمران/ برنامه‌های سی و هفتمین سالگرد اعلام شد

گروه جهاد و حماسه ــ مهدی چمران گفت: آثار مختلفی از شهید چمران به زبان فارسی منتشر شده است. اما هدف‌مان انتشار این آثار به زبان عربی است و در این باره مذاکرات بسیاری با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی داشته‌ایم و هر بار به نتیجه می‌رسیم و بعدها این قول به فراموشی سپرده می‌شود.

 بدقولی‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای چاپ آثار شهید چمران/ برنامه‌های سی و هفتمین سالگرد شهید چمران اعلام شد

 

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری به مناسبت سی و هفتمین سالگرد شهادت مصطفی چمران(نماینده حضرت امام خمینی(ره) در شورای عالی دفاع) با حضور مهدی چمران، عضو سابق شورای شهر تهران، اظهار کرد: کشور پس از انقلاب اسلامی، به طول یک تاریخ، مسائل و مشکلاتی دارد و ما همیشه در شرایط خاصی هستیم، اما امروز نیاز به انسجام وحدت ملی، هم‌زبانی، همدلی صمیمانه‌ای هستیم و شهدا یکی از محورهایی است که همیشه محور وحدت هستند.

وی ادامه داد: شهدا برای انسجام ملی و حفظ کشور از جان‌شان گذشتند و به نبرد حق علیه باطل شتافتند. زنده نگهداشتن یاد شهدا وظیفه ماست و به عنوان یک ضرورت مطرح می‌شود و استمرار حفظ انقلاب، کشور و حتی خودمان منوط به زنده نگهداشتن یاد شهداست.

چمران اظهار کرد: شهید مصطفی چمران اولین ایرانی بود که برای تحصیل در رشته فیزیک الکترونیک به آمریکا رفت و پس از گذراندن تحصیل در مراکز پژوهشی جهان حتی ناسا مشغول به فعالیت بود.

وی افزود: شهید چمران یک رزمنده، جهادگر و مجاهد فی‌سبیل‌الله و فرمانده شجاع تیزبین بود. او دو سال در مصر دوران آموزشی نظامی سخت چریکی را گذراند و در دوران جنگ تحمیلی از تجربیاتش بهره‌مند شد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: شهید چمران رزمنده توانمند، شجاع و شهادت طلبی بود که به عشق شهادت در راه قدس و فلسطین به لبنان رفت و سپس به ایران آمد و در آن زمان حضرت امام راحل فرمودند که در ایران بماند چراکه اگر ایران مسائلش حل شود، مسائل نقاط دیگر هم حل خواهد شد.

وی ادامه داد: دانه‌های مقاومت اسلامی امروز از سال‌های 49 تا 57 در لبنان و خاورمیانه توسط شهید چمران رقم خورد، زمانی که او در لبنان و مرزهای اسرائیل بود.

چمران اظهار کرد: شهید چمران یک  عارف عملی که اسوه‌ و سرمشقش مولا امیرالمؤمنین(ع) بود. او عارفی در میان مردم بود و در جنگ تحمیلی حضور داشت و همچون دیگر عارفان چله‌نشینی را انتخاب نکرد و در گوشه‌ای عزلت داشته باشد بلکه او خالصانه در میان مردم بود و آنها را جذب خود کرد.

وی بیان کرد: شهید چمران، یک هنرمند، رزمنده، سازمان‌دهنده، مدیر و عارفی بود که نمونه‌اش بسیار بارز است. تابلوهای نقاشی او حاوی مفاهیم ارزنده‌ایست که در قالب هنر ارائه کرده است. او خط بسیار زیبایی داشت و ادبیاتش منحصر و خاص خودش بود که مصداق بارز این امر نیایش‌های اوست که  در قالب کتاب منتشر کرده‌ایم.

عضو سابق شورای شهر تهران تصریح کرد: شهید چمران در 31 خردادماه در منطقه دهلاویه به همراه دو نفر دیگر همچون شهید مقدم و شهید حدادی به شهادت رسید. روز پنجشنبه 31 خردادماه دعای کمیل را به رسم برگزاری دعاهای کمیل او در آمریکا برای دانشجویان و پس از اقامه نماز مغرب و عشا در دهلاویه برگزار خواهیم کرد.

وی بیان کرد: اصلی‌ترین برنامه‌ روز چهارشنبه 30 خردادماه ساعت 18 در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می شود. همچنین از فردا دوشنبه 28 خردادماه مراسمی در دانشکده پزشکی برای بسیج اساتید خواهیم داشت. در نمازجمعه این هفته نیز به همین مناسبت ویژه برنامه ای برنامه ریزی شده است.

چمران در پایان اظهار کرد: آثار مختلفی از شهید چمران به زبان فارسی منتشر شده است. اما هدف‌مان انتشار این آثار به زبان عربی است و در این باره مذاکرات بسیاری با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی داشته‌ایم و هر بار به نتیجه می‌رسیم و بعدها این قول به فراموشی سپرده می‌شود. علاقه‌مندیم تا آثار شهید چمران را به زبان عربی و انگلیسی منتشر کنیم البته بخش خصوصی و به صورت خودکار در کشورهای مختلف این آثار را منتشر کرده‌اند اما هدف‌مان این است که آن را خودمان منتشر کنیم.

 انتهای پیام

captcha