توجه به سبک زندگی اسلامی یک اصل اساسی در جامعه است
کد خبر: 3723219
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳

توجه به سبک زندگی اسلامی یک اصل اساسی در جامعه است

گروه اجتماعی- عضو شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: توجه به سبک زندگی اسلامی یک اصل اساسی و یک ضرورت در جامعه به شمار می‌رود.

 توجه به سبک زندگی اسلامی یک اصل اساسی در جامعه است

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد محبی، صبح امروز 27 خرداد در نشست سبک زندگی اسلامی مؤسسه آیینه ظهور اظهار کرد: توجه به سبک زندگی اسلامی یک اصل اساسی است، چرا که تأکید مقام معظم رهبری به سبک زندگی اسلامی این نکته را به ما گوشزد می‎کند که مردم باید به اصالت‎های اسلامی نزدیک شوند.
عضو شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: پلیس درونی که همان تربیت مطابق با آموزه‎های اسلامی است باید در وجود انسان شعله‎ور شود ما با این فرهنگ می‎توانیم در مقابل برنامه‎های ماهواره‎ای و هدفدار دشمن مقاومت کنیم و در برابر دریای تهاجمات دشمنان محکم و پابرجا بمانیم.
وی افزود: مباحث فرهنگی در تقابل با هجمه دشمن است، با تربیت انسان‎های مؤمن می‎توان دشمن را وادار به عقب‎نشینی کرد و فرهنگ نبوی را در جامعه توسعه داد.
حجت‌الاسلام محبی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‎هایی که باید مورد توجه قرار بگیرد موضوع الگوسازی است و در این رابطه می‎توان از هنر استفاده کرد چنانکه هنوز حرکت جدی در این راستا صورت نگرفته است.
وی عنوان کرد: سبک زندگی و اقتصاد مقاومتی از مباحث بسیار گسترده‎ای است که با محوریت انسان پویا، مولد و غیروابسته قابل تحقق است.
عضو شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: حوزه تربیت باید اسلامی باشد علاوه بر این تمام دنیا به این نتیجه رسیده اند که عمده مشکلات خانواده‌های کشورهای غربی را حاصل بی دینی و فاصله گرفتن از معنویت دانند.
وی افزود: اگر فرزندانمان با تربیت دینی و قرآنی تربیت شوند، هیچ تهدید نرم و فعالیت‌های سوء فرهنگی استکبار جهانی و حامیان آنها نمی‌تواند اثری بر افکار و برنامه های زندگی آنها داشته باشد.
استاد حوزه علمیه قزوین بیان کرد: در اکثر تصاویر شبکه‌های ماهواره‌ای مسائل اخلاقی و جنسی بدون هیچ‌گونه سانسور به مخاطب ارائه می‌شود که این امر حتی در تبلیغات بازرگانی این شبکه‌ها نیز صورت می‌گیرد و باعث می‌شود تا بیننده خردسال و نوجوان که هیچگونه ظرفیتی برای پذیرش اینگونه اطلاعات ندارند به مشکلاتی نظیر بلوغ زودرس دچار شود.
حجت‌الاسلام محبی تصریح کرد: راهکارهای دشمن برای حذف رقیب، تلاش جهت تغییر سبک زندگی و به دنبال آن تغییر فرهنگ جامعه رقیب است، همان رویکردی که در مقابل اسلام اتخاذ شده است و این همان هجومی که به اسلام و پایه‌های اعتقادی آن صورت می‌گیرد و این همه تحریفی که در پیام‌های اسلام انجام می‌شود و ما باید تلاش کنیم سبک زندگی اسلامی را در خانواده و دوستان خود رواج دهیم و جامعه‌ای نمونه به جهان معرفی نماییم.

انتهای پیام

captcha