آغاز عرضه بسته‌های فرهنگی حج 97 برای منطقه تهران
کد خبر: 3723274
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
حجت‌الاسلام حاجی ابراهیمی خبر داد؛

آغاز عرضه بسته‌های فرهنگی حج 97 برای منطقه تهران

گروه جامعه ــ مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در منطقه تهران گفت: عرضه بسته‌های فرهنگی حج 97 با عنوان بسته‌های «معرفت» از عصر یکشنبه، 27 خرداد ماه در استان‌های منطقه تهران آغاز می‌شود.

آغاز عرضه بسته‌های فرهنگی حج 97 برای منطقه تهران

حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود حاجی ابراهیمی، مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در منطقه تهران در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد: در زمان سفر حج تمتع، فرصت کافی برای مطالعه تفصیلی وجود ندارد اما با توجه به این که سفر حج واجب، یک بار در طول عمر رخ می‌دهد لازم است محتوایی درخور این سفر معنوی به زائران ارائه شود. در این سفر با تنوع مخاطب مواجه هستیم، زائران با تحصیلات و سنین متفاوت از نقاط مختلف ایران عازم سفر حج هستند، آن هم در شرایطی که در بعضی شهرها و روستاهای کوچک، دسترسی به منابع مطالعاتی در مورد حج و زیارت وجود ندارد.

وی افزود: به این منظور، 12 نوع بسته فرهنگی با عنوان بسته‌های «معرفت» در چهار سطح و با در نظر گرفتن زن و مرد بودن، زوجیت، تنوع تحصیلاتی و تفاوت سن آماده است، در نظر گرفتن زوجیت به این دلیل است که اگر کسی با همسرش به حج آمده کتاب تکراری دریافت نکنند و در نظر گرفتن تحصیلات به این دلیل است که محتوای ارائه شده بین افراد کم سواد، دیپلمه، لیسانس و فوق لیسانس به بالا، کمی متفاوت باشد.

حاجی ابراهیمی در ادامه گفت: بن‌های این بسته‌ها و بروشورهای انتخابی آن در سراسر کشور بین مدیران کاروان‌ها توزیع شده است، مدیران کاروان‌ها با توجه به اطلاعات اولیه‌ای که از اعضای کاروان خود دارند و نیز بنابر تقاضای آن‌ها، این بسته‌ها را در سامانه محصولات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری سفارش می‌دهند و سپس به آن‌ها تحویل داده می‌شود. البته در شهرهای بزرگ که دسترسی به فروشگاه‌های حج و زیارت آسان‌تر است، افراد متقاضی می‌توانند بن خود را از مدیر کاروان تحویل بگیرند و شخصاً با مراجعه به فروشگاه‌ها اقدام به خرید کتاب‌های مورد نظر کنند اما برای آن‌ها صرفه اقتصادی ندارد زیرا شاید قیمت یک کتاب که بخواهند بخرند، از بن بسته‌های معرفت که 15 هزارتومانی هستند، گران‌تر باشند.

این مقام مسئول در بعثه مقام معظم رهبری یادآور شد: عرضه این بسته‌ها از عصر یکشنبه، 27 خرداد ماه از طریق سامانه محصولات بعثه مقام معظم رهبری در استان‌های منطقه تهران شامل: تهران، البرز، قزوین، مازندران، سمنان، گلستان و قم آغاز می‌شود و مدیران کاروان‌ها می‌توانند به آن مراجعه کنند.

انتهای پیام

captcha