مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ استان مرکزی میزبان چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 3723280
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ استان مرکزی میزبان چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن

گروه اندیشه ــ چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان مرکزی برگزار خواهد شد و اعلام این خبر از سوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیش از دیگر اخبار مورد توجه صفحه‌های معارفی رسانه‌ها قرار گرفت.

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ استان مرکزی میزبان چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ بخش معارفی رسانه‌ها امروز 27 خردادماه، روز کم خبری را پشت سر گذاشتند که انعکاس خبر مربوط به میزبانی استان مرکزی از چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن در صدر این اخبار قرار دارد.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد چهار خبر منتشر کرده است که عناوین آنها عبارت از «دیدار اعضای گروه تواشیح محمد رسول الله(ص) با سردار سلیمانی»، «راهکاری برای تداوم سفره ماه رمضان در طول سال»، «بیست و چهارمین جلد دانشنامه جهان اسلام منتشر شد»، «اثر تازه بهرا‌م‌پور در زمینه معارف «دعای جوشن کبیر» هستند.
در بخش‌هایی از خبر اخیر از قول ابوالفضل بهرام‌پور آمده است این کتاب را با عنوان پیشنهادی «نگاهی نو به دعای جوشن کبیر» در قطع پالتویی آماده نشر دادم. 80 صفحه ابتدایی کتاب مربوط به تفسیر فرازهای دعای جوشن کبیر و مابقی کتاب، متن عربی همراه با ترجمه آن به صورت جدول‌بندی آورده شده است. این کتاب پس از آماده‌سازی در مساجد کشور توزیع می‌شود. با توجه به اینکه سالیان متمادی این دعا در محافل مذهبی خوانده می‌شود، تاکنون درباره معارف آن تأمل خاصی صورت نگرفته بود؛ در واقع این کتاب به دنبال کشف معارف پنهان دعای جوشن کبیر است.
فارس
صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز چهار خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال روزانه در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن با صدای شهریار پرهیزکار منتشر شده است و تیتر دیگر اخبار عبارت از «علی‌اصغر شعاعی نفر اول مسابقات قرآن مفازا شد»، «تقدیر آیت‌الله اعرافی از فعالیت‌های مؤسسه بیت‌الاحزان/ ضرورت ترویج حفظ قرآن در بین طلاب» و «استان مرکزی میزبان چهل ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن/ تشکیل 11 کارگروه و ستاد اجرایی و ستاد معین مسابقات» هستند.
در بخش‌هایی از خبر «تقدیر آیت‌الله اعرافی از فعالیت‌های مؤسسه بیت‌الاحزان/ ضرورت ترویج حفظ قرآن در بین طلاب» آمده است: جمعی از مدیران، مربیان و قرآن آموزان مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در یزد به دیدار آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور رفتند. در این دیدار حجت‌الاسلام شاهسونی مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان در گزارشی به تشریح برنامه‌های این مؤسسه در راستای تربیت حافظان قرآن و راه‌اندازی مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن توسط این مؤسسه پرداخت.
همچنین آیت الله اعرافی نیز در این دیدار به ایراد سخن پرداخته که و در بخش‌هایی از صحبت‌های خود گفته است فعالیت چنین مؤسسه‌ای نشان می‌دهد که بدون کمک و حمایت هم می‌توان کار‌های بزرگی انجام داد و اقدام بیت‌الاحزان در راستای تربیت حافظان قرآن قابل تحسین است. باید در جلساتی با مسئولان حوزه‌های علمیه و مؤسسه بیت‌الاحزان در زمینه گسترش قرآن در حوزه های علمیه و همچنین طلاب خارجی جامعة‌المصطفی گام بر داریم.
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار دو خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از «فراخوان هشتمین دوره‌ جایزه‌ فتح‌الله مجتبایی» و «تشکیل ۱۱ کارگروه و ستاد اجرایی و ستاد معین مسابقات قرآن» هستند.
در بخش‌هایی از خبر اخیر به نقل از حجت‌الاسلام حسین دلاوری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی آمده است: برنامه‌های قرآنی و رویدادهای بزرگ قرآنی در جامعه در راستای ترویج فرهنگ قرآنی امری مهم به شمار می‌رود به‌طوری که برگزاری این برنامه‌ها زمینه‌ساز آشنایی و انس بیشتر با قرآن مجید و آموزه‌های الهی این کتاب آسمانی خواهد بود. اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی متولی برگزاری مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه کشور درسال ۹۷ است.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز سه خبر را منتشر کرده است که تیتر آنها عبارت از «سوغاتی ایرانی فرصتی جدید برای حجاج»، «بررسی اندیشه های آیت الله سبحانی در همایش ملی فلسفه کلام» و «مسجدی برای اهل تسنن در تهران ساخته شود» هستند.
در بخش‌هایی از خبر«بررسی اندیشههای آیت الله سبحانی در همایش ملی فلسفه کلام» آمده است فراخوان مقالات همایش ملی فلسفه کلام با محوریت‌ آراء و اندیشه‌های آیت‌ الله العظمی جعفر سبحانی با همکاری نهادهای علمی کشور منتشر شد. در این فراخوان دو محور کلی برای ارسال مقاله به دبیرخانه همایش تعیین شده است که در بخش همایش قم، محور هایی درباره فلسفه علم کلام (چیستی و هستی فلسفه کلام)، مسائل فلسفه کلام (چیستی، هستی، تطور علم کلام)،‌ ترابط علم کلام با علوم اسلامی انسانی (فقه، اصول فقه، فلسفه، تاریخ و مانند آن) آراء و اندیشه های کلامی آیت الله سبحانی و نقش آیت الله سبحانی در تبیین، رشد و گسترش علوم عقلی گنجانده شده است.
در بخش همایش تبریز همچنین آراء و اندیشه های فقهی و اصولی آیت الله سبحانی، آراء‌ تفسیری و آراء ایشان در علوم حدیث، تاریخ و سایر علوم دینی مورد توجه قرار گرفته است. بر اساس این گزارش مهلت ارسال چکیده مقالات تا نیمه مردادماه و فرصت ارسال اصل مقالات تا پایان مهرماه 97 در نظر گرفته شده است.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار سه خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «شبیه ترین مردم به رسول اکرم(ص) چه کسانی هستند؟»، «ماجرای سیلی خوردن قنبر امیرالمومنین(ع)» و «زندگی نامه شهيد بهمن برفر» هستند.
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت به انتشار چهار خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «قاری ایرانی برترین قاری مسابقه بین المللی ان للمتقین مفازا شد»، «دوره‌های آموزشی سازمان قرآن و عترت بسیج تهران آغاز می شود»، «استان مرکزی میزبان چهل ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن می شود» و «اسامی قرآنیان اعزامی به حج تمتع ۹۷ اعلام شد» هستند.
در بخش‌هایی از خبر «قاری ایرانی برترین قاری مسابقه بین المللی ان للمتقین مفازا شد» آمده است در مرحله نهایی یازدهمین دوره مسابقه بین‌المللی ان للمتقین مفازا، علی اصغر شعاعی از ایران با کسب ۸۴ امتیاز، برترین قاری این دوره از مسابقه لقب گرفت. محمد فتح الله بیبرس از مصر با۵/۸۲ محمدتقی انوری از افغانستان با ۸۱ محمد عبدالهادی الشحیمی از لبنان با ۵/۷۵ و مالک الدلفی از عراق با کسب ۷۵ امتیاز رتبه‌های دوم تا پنجم این مسابقه را از آن خود کردند.

در این دوره از مسابقه ۱۱۳ قاری از ۲۰ کشور در طول ماه مبارک رمضان با یکدیگر به رقابت پرداختند که از این تعداد ۵ قاری به مرحله نهایی راه یافتند. مسابقۀ قرآنی «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا» بزرگترین و نخستین مسابقات زندۀ تلویزیونی قرآنی جهان اسلام و از ابتکارات شبکۀ جهانی الکوثر است که از ابتدای برگزاری آن مورد استقبال فراوان علاقه‌مندان به قرآن در جهان عرب و جهان اسلام قرار گرفته است.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا این ساعت به انتشار یک خبر پرداخته که تیتر آن عبارت از «استان مرکزی میزبان چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن» است.
میزان
«اثرات ماه مهمانی خدا در عملکرد ماه شوال/چه کنیم عمر پربرکتی داشته باشیم؟» نیز عنوان تنها خبری است که تا ساعت ۱۴ امروز در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان منتشر شده است.
انتهای پیام

captcha