توجه به پژوهش در افزایش رفاه مردم/زمان بخشودگی جرائم افزایش پیدا کند
کد خبر: 3723311
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲
امیری مطرح کرد:

توجه به پژوهش در افزایش رفاه مردم/زمان بخشودگی جرائم افزایش پیدا کند

گروه اجتماعی ـ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان بر لزوم سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در حوزه گردشگری لرستان تاکید کرد و گفت: توجه به آموزش و پژوهش در تامین اجتماعی به رفاه اجتماعی می‌انجامد.

توجه به پژوهش در افزایش رفاه مردم/زمان بخشودگی جرائم افزایش پیدا کند 

به گزارش ایکنا از لرستان، گودرز امیری، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان امروز یک‌شنبه، 27 خرداد در جلسه تودیع و معارفه مدیران کل تامین اجتماعی به تاثیرات منفی برخی مسائل سیاسی بر تامین اجتماعی و به ضرباتی که گاهاً مسائل سیاسی به این سازمان وارد کرده، اشاره و اظهارکرد: تعامل بیشتر و بهتر سرمایه‌گذاران و مستمری‌بگیران را فراهم کرد.

وی بر ایجاد ارزش افزوده توسط درآمدهای حاصل از تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: تامین اجتماعی با ایجاد ارزش افزوده باید بتواند در طول زمان پاسخگوی خدمات افراد تحت پوشش بوده و در افزایش کسب و کار نقش اساسی داشته باشد.

امیری اضافه کرد: با همت و تلاش می‌توان تامین اجتماعی به اهداف اولیه برگرداند زیرا برخی عقب‌ماندگی‌ها از گذشته تاکنون در این سازمان باقی مانده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان با تاکید بر نقش تامین اجتماعی در توسعه درمان، توجه به رفاه و آسایش بازنشستگان را اولویت این سازمان ذکر کرد و افزود: تامین اجتماعی در بخش گردشگری لرستان می‌تواند مؤثر باشد، این در حالی‌است که لرستان، استانی مهیا برای سرمایه‌گذاری بوده و فرصت‌های ارزشمندی در استان وجود دارد که می‌توان با استفاده از این ظرفیت‌ها به توسعه استان کمک کرد.

وی با بیان این‌که وجود آبشارها، آثار تاریخی و طبیعت و صنایع دستی، از پتانسیل‌های استان برای سرمایه‌گذاری است، اضافه کرد: عدم به‌کارگیری بازنشستگان در کارهای دولتی علاوه‌بر این‌که دارای محاسنی برای ایجاد اشتغال است، دارای معایبی نیز هست.

امیری تصریح کرد: افراد بازنشسته ممکن است از بیکاری خسته شوند ولی برخی از این افراد دارای توانمندی‌ها و تجربیات فراوانی هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان بر لزوم پژوهش برای روش جذب و استفاده از طرفیت بازنشستگان توسط تامین اجتماعی تاکید کرد و افزود: در استان شرکت‌هایی تحت پوشش تامین اجتماعی داریم که نیمه فعال یا راکد هستند و باید برای آنان چاره‌اندیشی شود.

وی به بحث عدم وصول مطالبات تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: کارفرمایان و دستگاه‌های دولتی در راستای پرداخت بدهی تامین اجتماعی گام بردارند.

امیری به آمادگی استانداری لرستان برای برگزاری جلسات آموزشی ویژه کارفرمایان و بیمه‌شدگان اشاره کرد و افزود: ابلاغ دستورالعمل بخشودگی جرائم در وصول مطالبات تامین اجتماعی نقش داشته است لذا می‌طلبد مدت زمان بخشودگی جرائم تامین اجتماعی افزایش پیدا کند.

 

انتهای پیام

captcha