مشهد؛ میزبان طرح ولایت دانشجویان
کد خبر: 3723316
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷

مشهد؛ میزبان طرح ولایت دانشجویان

کانون خبرنگاران نبأ ــ دوره طرح ولایت دانشجویی کشوری با هدف تحکیم بنیان­‌های اندیشه‌ای دانشجویان مؤمن انقلابی سراسر کشور و حضور فعال و اثرگذار آن‌ها در میدان جنگ فکری ـ فرهنگی، در دو بازه زمانی 20 روزه به میزبانی مشهد مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ اﯾﻦ دوره ﺑﺎ اﺗﮑﺎل ﺑﻪ ذات ﻟﺎﯾﺰال اﻟﻬﯽ و ﻋﻨﺎﯾﺎت ﺧﺎﺻﻪ ﺣﻀﺮت علی­ بن­ موسی­‌الرضا(علیه­ السلام) در مشهد مقدس به مدت 40 روز ﺑﺮای ﺟﻤﻌﯽ از برادران و خواهران دانشجوی بسیجی مقطع کارشناسی با بهره‌گیری از اساتید فاضل و برجسته کشور ﺑﺮﮔﺰار می‌شود.

سرفصل­‌های آﻣﻮزﺷﯽ این دوره در دو ﺑﺨﺶ ﺑﺮای اراﺋﻪ آﻣﺎده ﺷﺪه اﺳﺖ. ﺑﺨﺶ اول در عرصه اندیشه­‌ای، با هدف تقویت بنیه فکری ـ اعتقادی دانشجویان بسیجی، ﺷﺎﻣﻞ مباحث اعتقادی با محوریت مبانی اندیشه اسلامی در راستای انسان‌شناسی، معرفت‌شناسی، خداشناسی، فلسفه حقوق، فلسفه اخلاق و فلسفه سیاست و مباحث بصیرتی ـ سیاسی در راستای شناخت ابعاد مختلف انقلاب اسلامی و دشمنان داخلی و خارجی آن می­‌شود. ﺑﺨﺶ دوم نیز در عرصه مهارتی، با هدف تقویت فعالیت تشکیلات بسیج دانشجویی و ارتقای توان تشکیلاتی نیروی انسانی آن، شامل مباحث تشکیلات اسلامی و مدیریت جهادی در سه ساحت خود، خانواده و تشکیلات بوده که با توجه به تفاوت نقش‌های مرد و زن در زندگی، میزان مباحث مهارتی در عرصه تشکیلات در دوره برادران بیشتر از دوره خواهران و میزان مباحث مهارتی در عرصه خانواده در دوره خواهران بیش از دوره برادران خواهد بود.

این دوره به منظور تحقق سیر آموزشی و تربیتی خود، با بهره‌گیری از قالب­‌های متنوع همچون کلاس، مباحثه، مطالعه و کارگاه­‌های عملی با محوریت ارائه الگوی سبک زندگی اسلامی در دو بازه 31 تیر الی 19 مردادماه و 27 مرداد الی 15 شهریورماه سال جاری در مشهد مقدس ﺑﺮﮔﺰار ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.
با توجه به هدف­‌گذاری انتخاب هدفمند مخاطبان از طریق گزینش، این امر به نحو مقتضی صورت می­‌گیرد تا بتوان بیشترین اثرگذاری و کارآمدی را از دوره توقع داشت. ثبت نام دوره از دو طریق مجازی (پایگاه اطلاع رسانی طرح ولایت دانشجویی کشور به آدرس www.bq-network.ir) و حضوری (حوزه ­های بسیج دانشجویی کشور) انجام می­شود.

لازم به ذکر است که حضور در این دوره برای عموم دانشجویان دانشگاه­‌های دولتی، پیام نور، غیر انتفاعی و آزاد سراسر کشور در مقطع کارشناسی امکان پذیر است.

هماهنگی­ های بیشتر و پاسخ به سؤالات احتمالی از طریق تماس با شماره 09107808729- 88381560-021 صورت می‌گیرد.

مشهد؛ میزبان طرح ولایت دانشجویان

فرهاد زمانی

 

captcha