كلید توسعه فرهنگی فارس، نامگذاری شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) است
کد خبر: 3723326
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱
آیت‌الله دژكام:‌

كلید توسعه فرهنگی فارس، نامگذاری شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) است

گروه اجتماعی ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به نامگذاری شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) از سوی مقام معظم رهبری، این نامگذاری را كلید توسعه فرهنگی استان عنوان كرد.

كلید توسعه فرهنگی فارس، نامگذاری شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) است

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 27 خردادماه در دیدار با مدیركل و معاونان اداره‌كل ورزش و جوانان این استان مردم فارس و شیراز را مردمی با نشاط و دارای فرهنگی مثال‌زدنی دانست و گفت: کلید توسعه فرهنگی استان نام‌گذاری شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) توسط مقام معظم رهبری است.

عدالت می‌تواند باعث ایجاد نشاط در جامعه شود
وی افزود: گاهی ممکن است از نظر دیدگاه‌های مختلف در روش ایجاد نشاط اختلافاتی وجود داشته باشد اما آنچه نقطه اشتراک این دیدگاه‌هاست آن است که عنصر عدالت در کنار آرامش حاکم بر جامعه می‌تواند باعث ایجاد نشاط در میان مردم شوند.
آیت‌الله دژکام به ظرفیت‌های فراوان استان فارس اشاره و وجود نیروی جوان را سرمایه گرانبهای این استان دانست و گفت: با اقدامات این‌چنینی ضمن حفظ هویت بافت تاریخی این بافت زنده خواهد ماند و زمینه بازگشت صاحبان اصلی آن به این محلات فراهم می‌شود.

لزوم توسعه ورزش‌های فرهنگ محور
امام جمعه شیراز، بر لزوم توسعه ورزش‌های فرهنگ محور نظیر پهلوانی و سوارکاری تأکید کرد و گفت: ورزشی که از تمدن غرب می‌آید چارچوبش هم غربی است، اما ورزشی که برخاسته از فرهنگ و تمدن ماست می‌تواند اشاعه دهنده فرهنگ غنی و تمدن تاریخی ما برای نسل‌های آینده باشد.
وی با بیان اینکه باید از فرهنگ حاکم بر ورزش باستانی و آیین‌های پهلوانی الهام بگیریم، افزود: با انجام کارهای فرهنگی و به‌روز‌رسانی برخی قواعد و قاعده‌ها می‌توان چارچوب‌های اخلاقی این ورزش را متناسب با مقررات و استانداردهای جهانی در ورزش‌های وارداتی نیز لحاظ کرد.
آیت‌الله دژكام درادامه سوارکاری و موتورسواری را از جمله ورزش‌های ورزش هایی دانست که می‌تواند انرژی جوانان را به سمت نشاط اجتماعی هدایت کند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: فارس با وجود نژاد عرب و در شوری می‌تواند به قطب ورزش سوارکاری در کشور تبدیل شود.
آيت‌الله دژکام با ابراز علاقه از حضور در میادین ورزشی خواستار برنامه‌ریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان جهت بازدید وی از اماکن امکانات و رویدادهای ورزشی استان در رشته‌های مختلف شد.
انتهای پیام

captcha