ثبت ۲۰ وقف جدید همزمان با اجرای طرح ضیافت الهی در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3723365
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲

ثبت ۲۰ وقف جدید همزمان با اجرای طرح ضیافت الهی در سیستان‌وبلوچستان

گروه اجتماعی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با اجرای طرح ضیافت الهی در ایام ماه مبارک رمضان، ۲۰ وقف جدید در سطح استان به ثبت رسید.

ثبت 20 وقف جدید همزمان با اجرای طرح ضیافت الهی

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان ‌و بلوچستان، گفت: همزمان با اجرای طرح ضیافت الهی در ایام ماه مبارک رمضان، 20 وقف جدید در سطح استان به ثبت رسید.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: از این تعداد، 8 وقف در شهرستان زاهدان، 6 مورد در شهرستان ایرانشهر، 5 وقف در زابل و یک مورد نیز در زهک وقف شده است.
وی افزود: طرح ضیافت الهی از ابتدای ماه مبارک رمضان، در مساجد و ۸ بقعه سطح استان آغاز شد و در قالب این طرح، ۵۶ روحانی مبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم، به اجرای برنامه‌هایی از جمله سخنرانی و تفسیر قرآن، بیان احکام و پاسخگویی به سؤالات شرعی پرداختند.
تدینی با اشاره به اهمیت و جایگاه وقف در اسلام بیان کرد: یکی از وظایف مبلغان، تبیین اهمیت این سنت حسنه است؛ در دهه‌های اخیر علما و بزرگان دینی همواره تلاش کردند ضمن حساسیت ویژه نسبت به مسأله وقف از همه ظرفیت‌ها در جهت تبلیغ عملی این سنت حسنه دینی بهره گیرند.

انتهای پیام

captcha