تمرکز درگیری‌ها در ساحل غربی الحدیده/ ادامه رایزنی‌های نماینده سازمان ملل
کد خبر: 3723371
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴
بسته خبری تحولات یمن؛

تمرکز درگیری‌ها در ساحل غربی الحدیده/ ادامه رایزنی‌های نماینده سازمان ملل

گروه بین‌الملل - حمله نیروهای اماراتی با حمایت هوایی ائتلاف نظامی به رهبری عربستان به استان الحدیده یمن که از چهارشنبه گذشته آغاز شده، ادامه دارد و درگیری‌ها همچنان متمرکز بر ساخل غربی این شهر است.

تمرکز درگیری‌ها در ساحل غربی حدیده / ادامه رایزنی‌های نماینده سازمان ملل
به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المسیرة؛ محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد: در ساحل غربی شهر حدیده، راه‌ها بر روی دشمن بسته شده و آن‌ها هم اکنون دچار عملیات فرسایشی شده‌اند که به هیچ وجه آن را محاسبه نکرده بودند.
 
وی افزود: جنگنده‌ها، ناوها و زره‌پوش‌های متجاوزان هیچ دستاوردی برای متجاوزان نداشته‌اند و پوشش رسانه‌ای شبکه‌های وابسته به متجاوزان هیاهویی بیش نبوده و متکی به واقعیت‌های میدانی نیست.

محمد بخیتی، عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله نیز در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای المیادین، گفت: ائتلاف سعودی هیچ دستاورد ملموسی در ساحل غربی استان حدیده نداشته‌اند و نیروهای این ائتلاف تاکنون خسارت‌های سنگینی را متحمل شده‌اند و ارتش یمن و کمیته‌های مردمی توانسته‌اند، کنترل امور را در دست بگیرند.
 
اسارت 160 عضو ائتلاف

همچنین، پایگاه خبری المیادین در خبری اعلام کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جبهه ساحل غربی موفق شدند 160 نیروی ائتلاف سعودی را به اسارت بگیرند.
تمرکز درگیری‌ها در ساحل غربی حدیده / ادامه رایزنی‌های نماینده سازمان ملل
براساس اعلام ارتش یمن، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی کاملا بر حدیده تسلط دارند و تلاش نیروهای ائتلاف متجاوز برای حمله به مناطق متفرقه را سرکوب کردند.

پیشنهاد جدید
 
از سوی دیگر، در حالی لیز گراند، هماهنگ‌کننده سازمان ملل اعلام کرد که مذاکرات برای سپردن کنترل بندر الحدیده به سازمان ملل پیشرفت داشته و به مرحله تازه‌ای رسیده که محمد بخیتی، از فرماندهان جنبش انصارالله ضمن رد این درخواست گفت: «نماینده سازمان ملل طرح و پیشنهاد جدیدی با خود نیاورده و تقریبا همان پیشنهادت قبلی است».

نماینده سازمان ملل در یمن اعلام کرده بود که این سازمان قصد دارد با ارائه طرحی، اداره بندر حدیده در یمن را برعهده بگیرد و کمک‌های بشردوستانه به مردم جنگ‌زده این منطقه ارسال کند.
 
همچنین، خبرگزاری اسپوتینک روسیه از کشته و زخمی‌شدن شماری از نیروهای سعودی در حمله موشکی جنبش انصارالله به منطقه عسیر و جیزان در جنوب غربی عربستان خبر داد. این حمله که شماری از نیروهای سعودی در منطقه «حصن» جیزان را هدف قرار داد، منجر به کشته و زخمی‌شدن شماری از نیروهای سعودی شد.
 
انتهای پیام
captcha