نمایش «شیار 143» در چین
کد خبر: 3723413
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳

نمایش «شیار 143» در چین

گروه بین‌الملل - چهار فیلم از تولیدات سینمایی کشورمان از جمله «شیار 143» با موضوع دفاع مقدس در جشنواره فیلم «چینگ دائو ٢٠١٨» در چین به نمایش گذاشته شد.

«شیار 143» در چینبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ همایش تنوع فرهنگی با شعار «احترام به تنوع فرهنگی، گسترش همكاری‌ها در صنعت فیلم» (2 خردادماه) با حضور نمایندگان دوازده كشور عضو و ناظر سازمان همكاری‌های شانگهای (چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، پاكستان، هندوستان، تاجیكستان، ازبكستان، جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، بلاروس و مغولستان) در شهر چینگ دائو (چین) برگزار شد.

مصطفی امیدی، معاون مدیركل توسعه روابط فرهنگی آسیا و اقیانوسیه و رئیس هیأت اعزامی ایران به جشنواره فیلم چینگ دائو ٢٠١٨، به نمایندگی از کشورمان حضور داشت.

وی در بخشی از سخنرانی خود در همایش تنوع فرهنگی گفت: گفت‌وگوی بین ادیان، فرهنگ و تمدن‌ها یكی از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران است و زبان هنر به ویژه زبان سینما ابزاری مناسب برای گفت‌وگوهای فرهنگی و همكاری‌های بین‌المللی است.

امیدی افزود: ایرانیان بر اساس اعتقادات مذهبی بر گرفته از آموزه‌های قرآن کریم و سنت نبوی و با بهره‌گیری از میراث فرهنگی و تمدنی دیرینه خویش، تنوع فرهنگی را موهبتی الهی و ثروتی عظیم می‌دانند كه با ویژگی‌های ارزنده‌اش می‌تواند نقش سازنده‌ای در غنای ارزش‌های فرهنگی در عرصه جهانی ایفا كند و زمینه‌های همكاری‌ها بین ملت‌ها را در چارچوب گفت‌وگوها و تعاملات بین فرهنگی گسترش دهد.

وی در پایان سخنان خود، به نمایش چهار فیلم از ایران با عناوین «پری دریایی»، «ایران برگر»، «بركه سنجاقك‌ها» و «شیار ١٤٣» در جشنواره فیلم چینگ دائو اشاره کرد.

بنابر اعلام این خبر، این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم چینگ دائو به همت و برنامه‌ریزی اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات و رایزنی فرهنگی کشورمان در چین، با نمایش چهار اثر سینمایی منتخب از سینمای ایران آغاز و تا 27 خردادماه در شهر چینگ دائو کشور چین ادامه یافت.

شیار 143 فیلمی به کارگردانی و نویسندگی نرگس آبیار و تهیه‌کنندگی ابوذر پورمحمدی و محمدحسین قاسمی محصول سال ۱۳۹۲ در ایران است.این فیلم در ژانر دفاع مقدس به موضوع مادران در دوران دفاع مقدس پرداخته است.

«شیار 143» در چین

انتهای پیام

captcha