حمایت فرمانداری سنندج از طرح مشاغل خانگی
کد خبر: 3723445
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳

حمایت فرمانداری سنندج از طرح مشاغل خانگی

گروه اجتماعی- فرماندار سنندج از حمایت از اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی توسط جهاددانشگاهی استان کردستان خبر داد و گفت: طرح توسعه مشاغل خانگی می‌تواند نقش مهمی در اشتغال‌زایی در سطح شهرستان داشته باشد.

حمایت فرمانداری سنندج از طرح مشاغل خانگی

به گزارش ایکنا از کردستان، ابراهیم زارعی، فرماندار سنندج دیروز، 27 خردادماه در نشست با ریاست جهاددانشگاهی و مدیراجرایی طرح مشاغل خانگی، اظهار کرد: طرح مشاغل خانگی برای استان مهم است و فرمانداری حتماً از این پروژه حمایت می‌کند.
وی با اشاره به اینکه طرح مشاغل خانگی برای این دیار مهم است، افزود: جهاددانشگاهی یک‌نهاد علمی است و می‌تواند این مهم را با مطالعات دقیق‌تر روبه‌جلو ببرد و موفق باشد.
زارعی بیان کرد: این طرح با توجه به اهمیتی که دارد در کارگروه اشتغال شهرستان مطرح و هماهنگی‌های لازم برای اجرا به عمل خواهد آمد.
وی از حمایت از اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی توسط جهاددانشگاهی استان کردستان خبر داد و گفت: طرح توسعه مشاغل خانگی می‌تواند نقش مهمی در اشتغال‌زایی در سطح شهرستان داشته باشد.
اشتغال‌زایی برای 2600 نفر کردستانی در طرح مشاغل خانگی
چیا سهراب‌نژاد، رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان در این نشست با اشاره به وجود بیش از ۳۰۰ رشته در زمینه مشاغل خانگی در سطح کشور؛ در فاز اول، عنوان کرد: تاکنون مطالعاتی دقیق و مدون در راستای بررسی ظرفیت این رشته‌ها و بهره‌وری آن‌ها در سطح استان کردستان صورت نگرفته است، بر همین اساس جهاددانشگاهی با انجام مطالعاتی دقیق درصدد استخراج رشته‌های بومی و کارساز استان با همکاری سایر ارگان‌های مرتبط انجام داده و حال 12 رشته مورد تأیید قرارگرفته است.
وی سهمیه استان کردستان در مشاغل خانگی را 2600 شغل عنوان و خاطرنشان کرد: 8 استان کشور به‌صورت پایلوت برای اجرای این طرح انتخاب‌شده‌اند که استان کردستان یکی از این 8 استان است.
سهراب‌نژاد گفت: افرادی که در رشته‌های معرفی‌شده توانایی لازم رادارند می‌توانند در سایت اینترنتی www.inhb.com ثبت‌نام کنند و از طریق این سامانه به برندهای ملی و پشتیبانان استانی متصل شوند.
رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان ضمن اشاره به اینکه این طرح می‌تواند مسئله بیکاری را در استان کاهش بدهد، یادآور شد: شهرستان سنندج بزرگ‌ترین مخاطبین را در اجرای این طرح دارد و بر همین اساس لازم است این پروژه بزرگ کارآفرینی را در کارگروه اشتغال فرمانداری مطرح شود.
در ادامه این دیدار مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی با اشاره به اینکه با شش برند ملی در خصوص اتصال به بازار این طرح تفاهم‌نامه منعقدشده است، گفت: برای اجرای هرچه بهتر این طرح با فروشگاه‌های اینترنتی محلی همچون کورد کالا و پشتیبانان تفاهم امضاشده است.
وی با تأکید بر این مهم که دایر کردن بازارچه‌های محلی می‌تواند کمک شایانی به فروش محصولات مشاغل خانگی کند، اظهار کرد: در اجرای طرح مشاغل خانگی 12 رشته ازجمله گل و گیاه، تولید و بسته‌بندی عسل، کلاش بافی، گلیم‌بافی، ویراستاری، مصنوعات چرمی، پویانمایی، زیورآلات، مترجمی، قالیبافی، صنایع چوب و پوشاک برای استان کردستان در نظر گرفته‌شده است و علاقه‌مندان در این حوزه‌ها می‌توانند ثبت‌نام به عمل‌آورند.
اوج در پایان یادآور شد: کارگروه‌های اشتغال شهرستان‌ها یک فرصت خوب برای معرفی و اجرای این طرح است و امیدوارم فرمانداران شهرستان‌های استان در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.
انتهای پیام

captcha