امام مسلمانان غنا؛ رهبری تأثیرگذار در دین و سیاست
کد خبر: 3723449
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲

امام مسلمانان غنا؛ رهبری تأثیرگذار در دین و سیاست

گروه بین‌الملل - شیخ «عثمان نوحو شربتو»، امام کل مسلمانان غنا نقش بسیار مهمی در ارکان سیاسی و دینی این کشور با اقلیتی مسلمان دارد و تاکنون جوایز داخلی و برون مرزی زیادی را دریافت کرده است.

امام مسلمانان غنا؛ رهبری تأثیرگذار در دین و سیاستامام کل مسلمانان غنا در کنار محمدحسن ایپکچی، رایزن فرهنگی ایران در آکرا

رایزنی فرهنگی ایران در غنا در خبری به ایکنا اعلام کرد: امام کل مسلمانان غنا که نقش بسیار مهمی در ارکان سیاسی و دینی این کشور با اقلیتی مسلمان داردT تاکنون جوایز داخلی و برون مرزی زیادی را دریافت کرده و چندی پیش نیز دانشگاه غنا مدرک دکتری افتخاری را بابت نقش امام کل در توسعه ملی کشور به وی اهدا کرد.

شیخ عثمان نوحو شربتو جدای از رهبری دینی برای مسلمانان سهم مهمی در همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان داشته  و از جمله کارهای ماندگار وی تأسیس صندوق حمایت مالی آموزشی برای امکان تحصیل مسلمانان نیازمند است.

 امام مسلمانان غنا؛ رهبری تأثیرگذار در دین و سیاست

وی همچنین مجموعه آموزشی را هم برای تدریس دروس اسلامی و آکادمیک کشور برای کمک به خانواده‌های نیازمند تاسیس کرده است. از جمله فعالیت‌های دیگر امام کل مسلمانان اعطای بورسیه‌های تحصیلی به دانشجویان مستعد و نیازمند است.

جشن 99 سالگی شیخ «عثمان نوحو شربتو» اخیرا در غنا برگزار شد و رئیس‌جمهور این کشور در آن شرکت کرد. در این مراسم که علما، شاگردان و دوستان امام کل شرکت داشتند، رئیس‌جمهور غنا وجود امام کل را علتی برای وحدت، انسجام و توسعه ملی غنا دانست.

امام مسلمانان غنا؛ رهبری تأثیرگذار در دین و سیاستجشن تولد 99 سالگی شیخ «عثمان نوحو شربتو»

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha