مسابقات بین‎المللی «مفازا» از سطح کیفی بالایی برخوردار است
کد خبر: 3723483
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴

مسابقات بین‎المللی «مفازا» از سطح کیفی بالایی برخوردار است

گروه فعالیت‎های قرآنی - قاری قمی و نفر اول مسابقات بین‎المللی «ان للمتقین مفازا» سطح کیفی این مسابقات را بسیار بالا توصیف کرد.

مسابقات بین‎المللی «مفازا» از سطح کیفی بالایی برخوردار است
علی‌اصغر شعاعی در گفت‌وگو با ایکنا از قم، گفت: مسابقات بین‌المللی قرائت قرآن که در ماه رمضان از سوی شبکه الکوثر برگزار شد از ابتکارات این شبکه جهانی است.
وی افزود: حاضران در این مسابقات قرائت‌های خود را از طریق اسکایپ به صورت تصویری برای داوران اجرا می‎کنند که پس از ارزیابی داورانی که از کشورهای مختلف حضور دارند نفرات برتر مشخص شوند.
نفر اول این مسابقات بیان کرد: در بخش مقدماتی شرکت کنندگانی از 50 کشور جهان شرکت داشتند که پس از پایان بخش اول، شرکت کنندگان 20 کشور جهان به دور بعدی راه یافتند که در بخش نیمه نهایی و نهایی به رقابت پرداختند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تصریح کرد: در نیمه نهایی 24 نفر رقابت کردند و در نهایت 5 نفر به دور نهایی رقابت‌ها راه یافتند؛ شرکت‌کنندگان بخش نهایی از کشورهای ایران، مصر، افغانستان و عراق و لبنان بودند که در نهایت بنده توفیق اول شدن را در این مسابقات یافتم.
نفر اول مسابقات بین‌المللی هندوستان بیان کرد: کیفیت این مسابقات بالا بود و قاریان بسیار خوبی در این مسابقات حضور داشتند که از میان 450 نفر در مرحله ابتدایی 113 نفر از قاریان انتخاب شدند یعنی در این بخش شاهد قاری ضعیف نبودیم.
وی گفت: داوران بخش نهایی نیز در بخش صوت و لحن و تجوید و وقف و ابتدا از کشورهای ایران، مصر، سوریه وعراق انتخاب شدند.
انتهای پیام

captcha