پیش‌بینی حضور ۸۰ هزار دانش‌آموز در پایگاه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت در همدان
کد خبر: 3723527
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰

پیش‌بینی حضور ۸۰ هزار دانش‌آموز در پایگاه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت در همدان

گروه فرهنگی - رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۷۹ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در ۲۴۱ پایگاه تخصصی غنی سازی اوقات فراغت حضور یافته و از دوره‌های آموزشی آن بهره‌مند شوند.

پیش بینی حضور 80 هزار دانش آموز در پایگاه‌های غنی سازی اوقات فراغت در همدان

عباس بهاری رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان همدان در گفت‌و‌‌گو با ایکنا از همدان اظهار کرد: امسال 241 پایگاه تخصصی غنی سازی اوقات فراغت شامل دارالقرآن ها، کانون‌های فرهنگی- تربیتی، سالن‌های ورزشی، سازمان دانش آموزی و اردوگاه‌ها برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه برنامه‌های در نظر گرفته شده در کانون‌ها در حوزه‌های مختلف معارف و علوم قرآن، فرهنگی-هنری، ورزشی و اردو‌ها است افزود: در بخش هنری، 72 کد رشته و گرایش در نظر گرفته شده است که بخش اعظم آن در سطح کانون‌ها آموزش داده خواهد شد.
بهاری اضافه کرد: در بخش ورزشی نیز کانون‌های درون و برون مدرسه‌ای در رشته‌های فوتسال، والیبال، بدمیتون و شطرنج با استقبال بالای دانش آموزان مواجه است، در حوزه فعالیت‌های قرآنی نیز بسته به نوع مراکز قرآنی، رشته‌های مختلف روخوانی، روان خوانی، تجوید، صوت و لحن آموزش داده می‌شود.
رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان گفت: بخشی از اردوها نیز شرکت در مسابقات قرآنی، اردوهای بنیاد علوی، مسابقات فرهنگی، هنری و زیارت اولی‌ها و اردو‌های تفریحی است.
وی با بیان اینکه ثبت نام در پایگاه‌های اوقات فراغت از هفته اول تیر ماه آغاز و تا 10 همان ماه ادامه خواهد داشت گفت: پایگاه‌های غنی سازی اوقات فراغت از 10 تیر لغایت 10 شهریور در قالب هشت هفته با شعار «حمایت از کار و تولید ایرانی» و با محوریت مهارت آموزی، اشتغال و کارآفرینی در طول تابستان فعال خواهند بود.


اجرای طرح هجرت در 406 عرصه سازندگی در همدان
بهاری افزود: پیش بینی می‌شود امسال 79 هزار و 500 دانش آموز در این پایگاه‌ها حضور یافته و از دوره های آموزشی بهره مند شوند، همچنین 5 هزار و 500 نفر از فرهنگیان در قالب مربی و عوامل اجرایی نیز به اجرای هر چه بهتر این طرح کمک خواهند کرد.
رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان یکی دیگر از برنامه‌ها را برگزاری طرح‌ هجرت د عنوان کرد و افزود: در این طرح‌ دانش‌آموزان در عرصه سازندگی، تعمیر، نقاشی و پرده‌دوزی و بازسازی مدارس شرکت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه طرح هجرت در 406 عرصه سازندگی اجرا خواهد شد عنوان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با دستگاه‌های ذیربط، 100 میلیون تومان اعتبار جهت ملزومات اولیه این طرح پیش بینی شده است.
بهاری توصیه‌ای نیز به اولیای دانش آموزان داشت و عنوان کرد: والدین محترم با توجه به علایق و سلایق فرزندان خود اوقات فراغت را به یک فرصت طلایی تبدیل کرده و با ایجاد فضایی شاد و مفرح برای فرزندان خود نگاه صرف آموزشی از کلاس‌های تابستانه را بردارند چرا که باعث دلزدگی دانش آموزان می‌شود.
انتهای پیام

captcha