بروز آسیب‌های فرهنگی به دنبال بی‌توجهی به تنوع مذاهب و قومیت‌ها در آذربایجان غربی
کد خبر: 3723528
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰

بروز آسیب‌های فرهنگی به دنبال بی‌توجهی به تنوع مذاهب و قومیت‌ها در آذربایجان غربی

گروه اجتماعی - یک استاد جامعه‌شناسی با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای تنوع بسیاری در مذاهب، قومیت‌ها و گویش‌ها است، گفت: اگر به تنوع قومیتی استان توجه نگردد موجب بروز آسیب‌های جدی فرهنگی خواهد شد.

بروز آسیب های فرهنگی به دنبال بی توجهی به تنوع مذاهب و قومیت ها در آذربایجان غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، علی معین فر، استاد جامعه شناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه ظهر امروز، 28 خرداد در جلسه تعیین اولویت فرصت‌ها و چالش‌های شهر ارومیه بیان کرد: امروز حاشیه‌نشینی از چالش‌‌‌‌‌های مهم استان بوده و حدود 30 درصد مردم ارومیه حاشیه‌نشین هستند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از چالش‌های مهم ارومیه، مهاجرت پذیری و مهاجرفرستی است که همین امر نیز آسیب های اجتماعی فراوانی را به دلیل حاشیه نشینی مهاجران به دنبال دارد.

معین فر افزود: استان آذربایجان غربی از جمله استان‌های منحصر بفرد در زمینه تنوع مذاهب و قومیت هاست و همین امر می‌تواند موجب توسعه گردشگری شود.

وی با اشاره به اینکه اگر به مسائل قومیتی و مذهبی مختلف در استان توجه کافی نگردد مشکلات فراوانی بروز خواهد کرد، خاطرنشان کرد: این امر می‌تواند آسیب‌های فرهنگی جدی را برای شهر به دنبال داشته باشد.

این استاد جامعه‌شناسی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در بروز آسیب‌های اجتماعی دخیل بوده و هر یک در دیگری دخیل است که باید در این مورد سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های اساسی صورت گیرد.

انتهای پیام

captcha