عمل به وعده‌ها، آموزه‌ای قرآنی است/ لزوم ایجاد هم‌افزایی میان نهادهای قرآنی
کد خبر: 3723529
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
تبادار:‌

عمل به وعده‌ها، آموزه‌ای قرآنی است/ لزوم ایجاد هم‌افزایی میان نهادهای قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ استاندار فارس با یادآوری آیاتی از قرآن كریم، هم‌خوانی موضوع با فعل را مورد تأكید قرار داد و گفت: همه متولیان و مسئولان باید بر قولی كه می‌دهند، عمل كنند و این مسئله خود مصداقی از عمل به آموزه‌های قرآن است.

عمل به وعده‌ها، خود تسری موضوع قرآنی است/ لزوم ایجاد هم‌افزایی میان نهادهای قرآنی

اسماعیل تبادار، استاندار فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با یادآوری آیاتی از قرآن كریم هم‌خوانی موضوع با فعل را مورد تأكید قرار داد و گفت: در فعالیت‌های قرآنی اصالت موضوع خود كلام خداست لذا باید حتماً با فعل هم جور درآید.
وی ادامه داد: در این راستا همه متولیان و همه مسئولان باید بر قولی كه می‌دهند، عمل كنند و این مسئله خود به خود تسری موضوع قرآنی است یعنی عمل به موضوع.

در كنار قرائت،‌ باید تعقل و عمل هم باشد
تبادار با اشاره به آیه 2 سوره یوسف «إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ قُرْآنًا عَرَبِیا لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ؛ ما آن را قرآنى عربى نازل كردیم باشد كه بیندیشید» گفت: خداوند در این آیه بر تفكر تأكید دارد یعنی باید در كنار قرائت قرآن،‌ تعقل و تفعل و عمل به آن وجود داشته باشد.
استاندار فارس در ادامه بر لزوم ایجاد هم‌افزایی در تمام امور تأكید كرد و گفت: این مهم حتی برای فعالیت‌های قرآنی نیز صدق می‌كند و در این راستا باید میان دستگاه‌های متولی فعالیت‌های قرآنی، مؤسسات و سایر نهادهای قرآنی هم‌افزایی ایجاد شود.
وی همچنین با تأكید بر لزوم پرهیز از پراكنده‌كاری افزود: مسلماً پرهیز از پراكنده و ایجاد هم‌افزایی میان نهادهای قرآنی موجب دستیابی به هدف نهایی كه همان توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه است، خواهد شد.
انتهای پیام

captcha