انتقال پیام تشیع از طریق گردشگران به دنیا/ طلاب به تبلیغات متداول محدود نشوند
کد خبر: 3723550
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
آیت‌الله دژكام عنوان کرد:

انتقال پیام تشیع از طریق گردشگران به دنیا/ طلاب به تبلیغات متداول محدود نشوند

گروه معارف ـ نماینده، ولی فقیه در استان فارس با یادآوری اینکه سالیانه ۱۵۰ هزار گردشگر خارجی وارد شیراز می‌شوند، گفت: اگر بتوانیم در زمینه‌های کلام کار کنیم، می‌توانیم پیام دینی تشیع را به وسیله همین گردشگران خارجی به تمام دنیا منتقل کنیم.

انتقال پیام تشیع از طریق گردشگران به دنیا/ طلاب به تبلیغات متداول محدود نشوند

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس شب گذشته، 27 خردادماه در بازدید از مدرسه علمیه منصوریه شیراز و در جمع اساتید، علما و طلاب این حوزه با یادآوری اینكه این شهر جایی است كه ملاصدرا در آن زندگی كرده است، گفت: حوزه علمیه شیراز در فقهات و علم كلام در اوج بوده است.
وی با بیان اینكه در اینجا بزرگانی مدفون هستند كه اشتهارشان بیشتر به كلام است، افزود: گرچه در باب حدیث،‌ سند ملاصدرا به صاحب این قرن می‌رسد اما اجتهادشان به علم فلسفه و كلام باعث می‌شود كه نگاه ما به حوزه شیراز نگاهی باشد كه به فلسفه و كلام هم بپردازد.
آیت‌الله دژكام جاذبه‌های گردشگری شیراز را یادآور شد و گفت: طبق اعلام مسئولان گردشگری فارس سالیانه حداقل 150 هزار گردشگر وارد شیراز می‌شوند و این جمعیت قابل توجهی است كه می‌توان از ظرفیت آن استفاده كرد.

پیام دینی تشیع را از طریق گردشگران به تمام دنیا منتقل كنیم
امام جمعه شیراز با اشاره به فعالیت‌های جامعةالمصطفی گفت: این مركز با آن همه گستردگی توانسته است 25 هزار نفر را جمع كرده و در آنجا مشغول به تحصیل كند در حالی كه ما در شیراز سالیانه 150 هزار گردشگر خارجی داریم لذا اگر بتوانیم در زمینه‌های كلام كار كنیم، می‌توانیم پیام دینی تشیع را به وسیله همین گردشگران خارجی به تمام دنیا منتقل كنیم.

راه‌اندازی یك شعبه جامعةالمصطفی در آینده نزدیك در شیراز
وی همچنین از راه‌اندازی یك شعبه جامعةالمصطفی در آینده نزدیك در شیراز خبر داد و گفت: این شعبه بناست كه در كنار حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) راه‌اندازی شود كه باز هم یك ظرفیت خوب برای شیراز خواهد بود.
آیت‌الله دژكام خواستار معرفی شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) به زائران عراقی شد و گفت: عراقی‌ها مشهد و قم را به عنوان شهرهای زیارتی ایران شناخته‌اند و برای زیارت به آنجا می‌روند اما برای كارهای طبابت بیشتر به شیراز می‌آیند یعنی بعد زیارتی شیراز مورد غفلت قرار گرفته است.

جنبه زیارتی شیراز را تبلیغ كنیم
امام جمعه شیراز ادامه داد: جا دارد كه ما جنبه زیارتی شیراز را تبلیغ كنیم و از این طریق بتوانیم زائران شیعه عراقی را هم برای زیارت راهی شیراز كنیم و فضای جدیدی برای هم‌كیشان و هم مذهبان خود ایجاد كنیم لذا باید قدر این ظرفیت را بدانیم.

تمام روحانیان هدفشان تبلیغ بعد گردشگری زیارتی شیراز باشد
وی خواستار همكاری روحانیان، علما و طلاب در این زمینه شد و گفت: اگر تمام روحانیان هدفشان همین باشد و این حركت را آغاز كند مسلماً موفق خواهیم بود زیرا شیراز از جهات علمی و معنوی به‌گونه‌ای است كه می‌تواند جهان را متوجه خود كند.

طلاب خودشان را به یك كار تبلیغی متداول محدود نكنند
آیت‌الله دژكام تأكید كرد: نگاه طلاب ما باید به این سمت باشد كه خودشان را محدود نكنند به اینكه می‌خواهیم یك كار تبلیغی متداول انجام دهیم بلكه باید تلاش كنند تا در سطح بالاتری پیام تشیع و مهدویت را به همه دنیا منتقل كنند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به بین‌الحرمین شیراز گفت: مقام معظم رهبری فرمودند بین‌الحرمین باید یك مركز اجتماعی شیعی بزرگ باشد لذا باید طراحی آن تكمیل شود تا بتواند كشور و منطقه را برای استقبال از ظهور امام زمان(عج) آماده كند.

مدارس علمیه شیراز فعال‌تر شوند
وی در پایان با بیان اینكه شیراز محوری برای تربیت علمای بزرگ بوده است، گفت: برای آینده تشیع باید فكرهای زیادی كنیم تا مدارس علمیه ما فعال‌تر شوند.
انتهای پیام

captcha