«رشد و بالندگی در پرتو قرآن و سایه‎سار مسجد»؛ شعار امسال جوانه‎های صالحین
کد خبر: 3723560
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸

«رشد و بالندگی در پرتو قرآن و سایه‎سار مسجد»؛ شعار امسال جوانه‎های صالحین

گروه فرهنگی- جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان کرد: شعار امسال طرح جوانه‎های صالحین «رشد و بالندگی در پرتو قرآن و سایه‎سار مسجد» است.

«رشد و بالندگی در پرتو قرآن و سایه‎سار مسجد»؛ شعار امسال جوانه‎های صالحین

به گزارش ایکنا از همدان، سردار مهدی فرجی جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان امروز در جلسه افتتاحیه طرح جوانه‎های صالحین در همدان اظهار کرد: این طرح از امروز آغاز شده و تا ۲۵ شهریور ادامه دارد و پیش‎بینی می‎شود حدود 15 هزار نفر از جوانان و نوجوانان استان از کلاس‎های درنظر گرفته شده این طرح بهره‎مند شوند.
وی با اشاره به اجرای طرح جوانه‎های صالحین در 197 پایگاه بسیج استان ادامه داد: از این تعداد، 119 پایگاه در رده‎های بسیج محلات و مخصوص آقایان و 78 پایگاه مخصوص بانوان است.
فرجی، غنی‎سازی اوقات‎فراغت جوانان و نوجوانان را از مهمترین اهداف این طرح دانست و اظهار کرد: از آنجایی‎که اوقات‎فراغت افراد باید برنامه‌های مدون و منظمی داشته باشد، تلاش کردیم این طرح را در سراسر استان اجرایی کنیم.
وی یادآور شد: همچنین برای کسانی‎که بسیجی نیستند و ارتباطی با بسیج ندارند نیز بستر و عرصه مناسبی است که وارد طرح شده و از برنامه‎های بسیج استفاده کنند و در صورت تمایل جذب بسیج شوند.
فرجی خاطرنشان کرد: فعال و پویا کردن روحیه ابتکار، خلاقیت و نوآوری در افراد و اینکه در عرصه‎های مختلف کار و تلاش کنند از دیگر اهداف این طرح است تا افراد وقتی در جامعه وارد مسئولیت‎های مختلف شدند از پس آن مسئولیت‎ها برآیند.
وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره فعالسازی جوانان، تأکید کرد: از اهداف این طرح فراهم کردن بستر مناسب برای فعالسازی نسل جوان و نوجوان و ارتقاء سطح فرهنگ جامعه است.
جانشین فرمانده سپاه همدان با بیان اینکه انجام کارهای هنری در بخش‌های مختلف نقاشی و خطاطی و فعالیت‌های ورزشی و تفریحی نیز از دیگر برنامه‌های این طرح است، اضافه کرد: همانند سال‎های گذشته تیم‎هایی برای نظارت و کنترل از این طرح درنظر گرفته شده و نتایج بازرسی‎ها بررسی می‎شود که در کدام سمت و سو تکالیف انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه «رشد و بالندگی در پرتو قرآن و سایه‎سار مسجد» با حمایت از کالای ایرانی‌ شعار امسال این طرح است، ادامه داد: امید است با هماهنگی‎های صورت گرفته همچون سال‎های گذشته به نحو احسن از فرصت ایجاد شده استفاده کنیم و تأثیر آن را در جامعه ببینیم.
فرجی این طرح را فرصتی برای مقابله با دشمنان دانست و گفت: دشمن در تلاش ناامید کردن جوانان و نوجوانان کشور است بنابراین علاوه بر اینکه که وظیفه سازمانی برای مقابله داریم، وظیفه شرعی ماست که اجازه دستبرد دشمن به ارزش‎هایمان را ندهیم.
وی با تأکید بر اینکه طرح جوانه‎های صالحین زمینه‎ساز قدرت مورد نیاز برای امنیت است، اظهار کرد: اعتبار خاصی برای این طرح درنظر گرفته نشده و دلسوزان سپاه و بسیجیان از جیب خود برای انجام طرح کمک می‌کنند.
جانشین فرمانده سپاه همدان با بیان اینکه امروزه دشمن به صورت ترکیبی به دنبال سرکوب کردن نظام جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: لازم است جوانان و نوجوانان را با شعار سال آشنا کرده و آنان را در اجرای آن ترغیب کنیم.
انتهای پیام

captcha