آزادی مطبوعات همراه با حفظ حریم خصوصی باشد
کد خبر: 3723563
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
رئیس‌کل دادگستری استان قزوین:

آزادی مطبوعات همراه با حفظ حریم خصوصی باشد

گروه اجتماعی- رئیس‌کل دادگستری استان قزوین گفت: ما به آزادی بیان و آزادی مطبوعات اعتقاد راسخی داریم اما باید توجه کنیم که آزادی بیان و آزادی مطبوعات باید در گرو حفظ حریم خصوصی کشور باشد.

آزادی مطبوعات باید همراه با حفظ حریم خصوصی کشور باشد

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نورالله قدرتی، در نشست خبری که پیش از ظهر امروز 28 خردادماه برگزار شد، با اشاره به نقش مطبوعات در جامعه امروز تصریح کرد: مطبوعات رکن چهارم دموکراسی هستند و ما در دستگاه قضا برای اطلاع‌رسانی و رسیدن به اهداف نیاز به کمک رسانه‌های داریم.
وی افزود: دادگستری با بحث عدالت عجین شده است و عدالت در جامعه دینی ما دارای جایگاه بالایی است، در واقع دستگاه قضا ضامن تحقق عدالت و حق است که در این میان اصحاب رسانه می‌توانند به ما کمک کنند.
رئیس‌کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: ما ابتدا ناظر بر دستگاه قضا هستیم و سپس بر همه بخش‌ها و ادارات نظارت داریم، می‌توانیم بگوییم که در استان قزوین درزمینهٔ دستگاه قضایی مشکل بزرگی وجود ندارد و تاکنون با پرونده خاصی روبه‌رو نبودیم در صورت وجود نیز با مفسدین داخل قوه قضاییه به‌شدت برخورد خواهد شد.
وی بیان کرد: برخی از افراد به دنبال نفوذ به دستگاه قضا هستند و ازاین‌رو با قاضی‌ها و افراد شاغل در دستگاه قضا به مذاکره می پردارند و اما تاکنون موفق به نفوذ نشده‌اند، ما در پرونده‌هایی که با نظام در ارتباط هستند کوتاهی نمی‌کنیم و اجازه نفوذ نمی‌دهیم.
حجت الاسلام قدرتی خاطرنشان کرد: ما به آزادی بیان و آزادی مطبوعات اعتقاد راسخی داریم اما باید توجه کنید که افرادی که دم از آزادی بیان می‌زنند در کشور خودشان نیز پرونده‌های سری و مهم را خبری نمی‌کنند به‌طوری‌که می‌بینیم بعد از 50 سال راز یک پرونده فاش می‌شود بنابراین آزادی بیان و آزادی مطبوعات باید درگرو حفظ حریم خصوصی کشور باشد.

وی یادآور شد: دستگاه قضا هر جا احساس کند حقی در حال تضییع در بخش های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است از باب پیشگیری و شناسایی مجرم ورود پیدا می کند در واقع سیاست دادگستری قزوین کاهش جرم است و در تمام ابلاغیه‌ها به این موضوع اشاره‌ شده است، در این زمینه نیاز به همکاری سایر دستگاه‌ها داریم و آمار نشان می‌دهد که در این زمینه موفق شده ایم.
رئیس‌کل دادگستری قزوین تأکید کرد: هدف اصلی ما برقراری عدالت است چراکه عدالت رویه انبیاء و ائمه اطهار(ع) بوده است و تمام تلاش خود را می‌کنیم که عدالت را در استان به‌درستی اجرا کنیم که در این میان مشکلاتی وجود دارد ولی مانع کار ما نخواهد شد.
این مسئول تصریح کرد: انقلابی گری به معنای رفتار خشن نیست بلکه انقلابی گری یعنی عاقلانه، دلسوزانه، منصفانه، قاطعانه و بدون رودربایستی عمل کردن و دستگاه قضا نیز با رعایت قانون برای احیای آن تلاش می کند.
حجت الاسلام قدرتی با بیان اینکه قوه قضاییه پرچم‌دار عدالت است، تأکید کرد: رسانه‌ها به‌عنوان صدای دستگاه قضا می‌توانند ما را در این امر یاری کنند در همین راستا همایش نقش دستگاه قضایی و رسانه در احیا حقوق عامه برگزار خواهد شد تا در این خصوص رایزنی‌های لازم انجام شود و بتوانیم از ظرفیت رسانه‌ها به‌خوبی بهره ببریم.
انتهای پیام

captcha