نگاهی به صفحات معارفی رسانه‌ها/ انتشار 15 خبر در هشت خبرگزاری
کد خبر: 3723581
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸

نگاهی به صفحات معارفی رسانه‌ها/ انتشار 15 خبر در هشت خبرگزاری

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ همزمان با روزهای پایانی خردادماه که تب جام جهانی گرمای آن را بیشتر از همیشه کرده است، شاهد انتشار خبرهای زیادی در صفحات معارفی رسانه‌ها نیستیم.

نگاهی به صفحات معارفی رسانه‌ها / انتشار حدود 15 خبر در هشت خبرگزاری

به گزارش ایکنا، در آخرین روزهای خردادماه و در حالی که تب جام جهانی فوتبال بخش زیادی از صفحات رسانه‌های مکتوب و برخط را به خود اختصاص داده است، خبرنگاران صفحات معارفی نیز تلاش قابل قبولی برای مخابره اخبار معارفی خود داشته‌اند.
خبرگزاری فارس امروز به انتشار سه خبر که دو مورد آن فایل صوتی تلاوت قاریان است، بسنده کرده است. تسنیم نیز در بین خبرهای منتشر شده خود از ورود طرح اسوه به بحث حفظ قرآن کریم خبر داده است.
خبرگزاری دانشجویان ایران مشکلات فرهنگی و به ویژه مسئله حجاب را دست مایه یکی از مطالب منتشر شده خود در این روز اختصاص داده و باشگاه خبرنگاران جوان هم به دنبال پاسخی برای این پرسش که «آیا قرآن مالکیت رژیم صهیونیستی بر قدس را تأیید کرده؟» رفته است.
میزان در یکی از خبرهای خود به موضوع خروج از ماه مبارک رمضان پرداخته است و خبرگزاری جمهوری اسلامی هم فراخوان پنجمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی را بازنشر داده است. دو خبرگزاری مهر و ایبنا نیز در این روز هیچ خبری را بر روی خروجی صفحات معارفی خود قرار نداده‌اند. در ادامه نگاهی گذرا به این صفحات انداخته‌ایم.
فارس
خبرگزاری فارس صفحه فعالیت‌های قرآنی خود را با بارگذاری دو فایل صوتی تلاوت قرآن کریم و گزارشی از دیدار هفته گذشته جامعه قرآنی با خانواده یکی از شهدای قرآنی، به روز کرده است.
این خبرگزاری در گزارش خود از دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهید «سیدآقا سیدحسینی» به بحث نخبه ریاضی بودن این شهید قرآنی اشاره کرده و آن را با عنوان «نخبه ریاضی و زبان بود اما الهیات و جهاد را ترجیح داد/ دوستانی که همه با هم پر کشیدند» بر روی خروجی قرار داده است.
تلاوتی از «مجید عنانی‌پور» در آستان مقدس امامزده ابوالحسن(ع) و نیز بارگذاری فایل صوتی تلاوت ترتیل یکی دیگر از صفحات قرآن کریم توسط شهریار پرهیزکار از دیگر مطالب منتشر شده در صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس است.
تسنیم
خبرگزاری تسنیم طی خبری از پرداختن طرح «اسوه» شورای عالی قرآن به موضوع حفظ قرآن کریم خبر داده و در آن به آغاز زمان نام نویسی برای حضور در این طرح، اشاره شده است. طرح اسوه در ادوار گذشته تنها به موضوع قرائت قرآن کریم می‌پرداخت، اما با توجه به منویات مقام معظم رهبری در زمینه حفظ قرآن کریم، تصمیم گرفته شده است تا به این طرح به حفظ قرآن کریم نیز ورود داشته باشد.
گفت‌وگو با حجت‌الاسلام «عبدالکریم بی‌آزار شیرازی» با موضوع کتاب «بیان قرآن» جدیدترین اثر این مفسیر قرآن کریم، از دیگر مطالب منتشر شده در خبرگزاری تسنیم است. این مفسر قرآن کریم در گفت‌وگوی خود، «بیان قرآن» را تفسیری آهنگین از قرآن کریم معرفی کرده است.
برگزاری نخستین دوره تربیت مربی قرآن و کودک در جامعه‌الزهرا(س)، راهکاری از امام صادق(ع) برای افزایش روزی و اهمیت مسجد در کلام پیامبر(ص) از دیگر عناوین خبری منتشر شده در این خبرگزاری است.
ایسنا
خبرگزاری دانشجویان ایران صفحه دین و اندیشه را با دو خبر به روزرسانی کرده است. اولین خبر این خبرگزاری به موضوع حضور نخستین موقوفه تولید کننده ایمپلنت‌های ارتوپدی در نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی اشاره کرده است. در این خبر مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس از معرفی تازه‌ترین محصولات این شرکت در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی خبر داده است.
ایسنا همچنین در گفت‌وگوی مفصلی با یکی از مدرسان فلسفه عالی و عرفان در حوزه علمیه قم، به بحث در مورد برخی مسائل فرهنگی از جمله حجاب پرداخته است. در این گفت‌وگو تلاش شده است تا پاسخی به این سوال که چند درصد فرهنگ در اختیار دولت است؟ پاسخ داده شود. همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو حجاب مورد قبول حجاب اختیاری عنوان شده است.
باشگاه خبرنگاران جوان
خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان در صفحه قرآن و عترت طی گفت‌‌وگویی با یکی کارشناسان قرآنی به دنبال پاسخی برای این سوال که «آیا قرآن مالکیت رژیم صهیونیستی بر قدس را تأیید کرده است؟» رفته است. حجت‌الاسلام والمسلمین «مهدی طائب» استاد دانشگاه و کارشناس علوم قرآنی در این گفت‌‌وگو گفته است؛ «قدس نام دیگر مسجدالاقصی است، بنابراین این یک مسجد است و مالکیت مساجد در پیش از اسلام و پس از اسلام متعلق به خدای متعال بوده و هست. مسجد «وقف الله» و تولیت آن نزد خداوند است. بنابر این مستندات، در دوره پیامبری هر کدام از انبیأ، ولایت مساجد در دست آنها بود. جانشینی ولایت و تولیت مسجدالاقصی ابتدای امر برعهده حضرت ابراهیم (ع) بود، بعد از او حضرت اسحاق (ع)، سپس یعقوب (ع) و به دنبال آنها، حضرات اولیا و ائمه اطهار (ع) بودند، و امروز که در عصر غیبت به سر می بریم، تولیت این مسجد در اختیار کسی است که از جانب انبیأ و اولیأ به ما معرفی شده‌اند و عالمانی برحق و ولایت فقیه هستند».
این خبرگزاری همچنین در گفت‌وگوی دیگری با یکی از کارشناسان مذهبی به بحث حمایت از کالای ایرانی پرداخته است. معرفی زندگی نامه شهید «حسین برگزین» و حدیثی از امام هادی(ع) در مورد عاق والدین از دیگر مطالب منتشر شده در باشگاه خبرنگاران جوان است.
میزان
خبرگزاری میزان در گفت‌وگویی با یکی از کارشناسان مذهبی خروج از ماه مبارک رمضان پرداخته است. در این گفت‌وگو همچنین به سفارش خاص به شش روز روزه گرفتن در ماه شوال اشاره شده است.
خبر دیگر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان که با عنوان «نخستین تصاویر از زن شگفت‌انگیز 2» بر روی خروجی قرار گرفته است به فیلم زن شگفت‌انگیز دو که در حال ساخت است پرداخته است.
ایرنا
خبرگزاری جمهوری اسلامی تنها خبر منتشر شده در روز 28 خردادماه را به فراخوان مقاله برای پنجمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی اختصاص داده است. در این خبر علاوه بر اعلام محورهای این کنگره، مهلت ارسال چکیده مقالات تا 31 شهریور و اصل مقاله نیز تا پایان سال جاری اعلام شده است.
دو خبرگزاری مهر و ایبنا نیز طی روز 28 خردادماه و تا زمان تنظیم این گزارش در صفحات معارفی خود هیچ خبری را مخابره نکرده‌اند.

انتهای پیام

captcha