افزایش آمار کشفیات مواد مخدر در قزوین
کد خبر: 3723585
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴
دادستان قزوین خبر داد:

افزایش آمار کشفیات مواد مخدر در قزوین

گروه اجتماعی- دادستان قزوین گفت: در سال‌های اخیر در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیز طی یک سال گذشته 2 هزار کیلوگرم انواع این مواد در استان کشف شد که در مقایسه با سال 95 با افزایش 30 درصدی روبرو بوده است، این در حالی است که اگر این حجم از مواد به دست جوانان می‌رسید قطعه شاهد فاجعه بودیم که با هوشیاری مأموران این حجم از مواد کشف شد.

کاهش 8 درصدی تجاوز به عنف در قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات دادسرای عمومی قزوین برگزار شد، تصریح کرد: طبق بررسی آمار طی یک سال گذشته با کاهش جرائم در استان قزوین روبه‌رو بودیم، به‌طوری‌که در بخش تجاوز به عنف با 8 درصد و سرقت‌های خشن که از موارد مهم تشکیلات قضا نیز به شمار می‌رود با 4 درصد کاهش روبرو بوده‌ایم.
وی افزود: در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیز طی یک سال گذشته 2 هزار کیلوگرم انواع این مواد در استان کشف شد که در مقایسه با سال 95 با کاهش 30 درصدی روبرو بوده است، این در حالی است که اگر این حجم از مواد به دست جوانان می‌رسید قطعه شاهد فاجعه بودیم که با هوشیاری مأموران این حجم از مواد کشف شد.
دادستان اظهار کرد: همچنین درزمینهٔ تصادف‌های فوتی و خسارتی با کاهش هشت‌درصدی روبه‌رو بودیم؛ برای کاهش این جرائم جلسات مختلفی برگزار شد و با تلاش ضابطان قضائی و حمایت و هدایت رئیس‌کل دادگستری توانسته‌ایم به این موفقیت‌ها دست‌یافته اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله‌داریم.
وی با اشاره به اغتشاشات 96 استان قزوین، تأکید کرد: سال گذشته دشمن باهدف برهم زدن آرامش روانی مردم تحت عناوین مختلف مانند ری استارت به راه انداخت درعین‌حال نیز اغتشاشات سال 96 را تجربه کردیم که عامل اصلی آن نیز فراخوان دشمن به یک تعداد فریب‌خورده داخلی بود، در استان قزوین نسبت به سایر استان‌ها این اغتشاشات به‌خوبی مدیریت شد.
حجت الاسلام صادقی با اشاره به عوارضی آزادراه قزوین – زنجان بیان کرد: در خصوص احقاق حقوق عامه به موضوع آزادراه قزوین-زنجان ورود پیداکرده و آن را درنهایت به دولت تحویل دادیم، از زمان ورود دستگاه قضا به این پرونده تاکنون بیش از 200 میلیارد ریال جهت روشنایی، ترمیم آسفالت، نصب نیوجرسی، علائم هشداردهنده و خط‌کشی در طول 80 کیلومتر این آزادراه هزینه شده است.
وی خاطرنشان کرد: یکم تا هفتم تیرماه به نام هفته قوه قضائیه نام‌گذاری شده است و در این هفته برنامه‌های مختلفی داریم که دیدار با وکلا و کارشناسان دادگستری، بازدید از دفاتر خدمات الکترونیک قضائی، دیدارهای مردمی در مساجد، اهدا خون کارکنان، شورای پیشگیری از وقوع جرم، عطرافشانی مزار شهدا، بازدید از شهرک‌های صنعتی، همایش نقش دستگاه قضائی و رسانه در احیاء حقوق عامه و بازدید از زندان و دیدار با زندانیان از برنامه‌های این هفته است.
انتهای پیام

captcha