دستگاه‌های اجرایی مکلفند برای کاهش مصرف برق برنامه‎‌ریزی کنند
کد خبر: 3723600
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
اسحاق جهانگیری:

دستگاه‌های اجرایی مکلفند برای کاهش مصرف برق برنامه‎‌ریزی کنند

گروه اقتصاد ــ جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ظهر امروز دوشنبه به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

دستگاه‌های اجرایی مکلفند برای کاهش مصرف برق برنامه‎‌ریزی کنند

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‎رسانی دولت، اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به گزارش ارائه شده از افزایش مصرف برق در كشور و ضرورت كاهش مصرف برای گذر از پیك مصرف در سال ۹۷، بر ضرورت برنامه ریزی صحیح در دستگاه‌های اجرایی برای كاهش مصرف برق بویژه در تابستان تاكید كرد و گفت: لازم است وزارت نیرو در اسرع وقت راهكارها و پیشنهادات این وزارتخانه را برای كاهش مصرف برق در دستگاه های اداری دولتی به هیات دولت برای تصویب ارائه كند.
وی با تاكید بر توانمندی كارشناسی و مدیریت قوی در وزارت نیرو، تصریح كرد: اطمینان دارم با برنامه ریزی و مدیریت مناسب وزارت نیرو از پیك مصرف برق سال ۹۷ بدون خاموشی و بروز مشكل عبور خواهیم كرد و دولت نیز در تخصیص و تامین منابع مالی مورد نیاز به این وزارتخانه كمك خواهد كرد.
وزیر نیرو نیز در این جلسه با بیان اینكه در سال جاری برنامه‌هایی متفاوت از برنامه‌های سال‌های گذشته برای كاهش مصرف برق در دستگاه‌های دولتی تدوین شده است، گفت: براساس ساز و كارهای طراحی شده امیدوارم شاهد اثرات چشمگیری در صرفه جویی مصرف برق در سال جاری باشیم.
در این جلسه كه وزرای نیرو، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ارتباطات و فناوری اطلاعات، نفت، صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، رییس سازمان اداری و استخدامی كشور، مدیرعامل شركت مادر تخصصی توانیر، مدیرعامل شركت مپنا و رییس اتاق بازرگانی ایران نیز حضور داشتند، دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گزارشی از برنامه های بخش برق برای گذر از پیك مصرف سال ۹۷ ارائه كرد و به تشریح برنامه های وزارت نیرو برای عبور از بحران خاموشی در سال جاری پرداخت.
در این گزارش همچنین توضیحاتی در خصوص وضعیت ظرفیت منصوب شبكه سراسری برق كشور به تفكیك نیروگاه، تغییرات پیك روزانه شبكه سراسری برق، برنامه مدیریت مصرف برق، تنظیم ساعت كار دستگاه های اجرایی دولتی، فرهنگ سازی و استفاده از رسانه ها برای ترویج فرهنگ صرفه جویی و مدیریت بهینه مصرف برق در خصوص روشنایی معابر و بزرگراه ها ارائه شد.
در این جلسه سازمان برنامه و بودجه موظف شد در صورت افزایش مصرف برق بیش از حد متعارف توسط دستگاه های اداری دولتی، هزینه برق مصرفی را از بودجه این دستگاه ها كسر كند.
در ادامه این جلسه به موضوع اثرات و پیامدهای ناشی از تحریم در صنعت برق كشور پرداخته شد و پس از بحث و تبادل نظر درباره پیشنهاداتی در جهت رفع اثرات تحریم و تامین منابع مالی و تجهیزات مورد نیاز صنعت برق كشور، تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.
در پایان این جلسه همچنین در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری درخصوص ضرورت عدم واردات كالاها و اقلامی كه در داخل كشور تولید می شود، وزارت صنعت، معدن و تجارت مكلف شد ظرف مدت یك هفته فهرست كالاهایی كه در داخل كشور به اندازه كافی تولید می شود و یا واردات آنها غیر ضروری است را به دبیرخانه ستاد برای طرح و تصویب در جلسه آینده ستاد ارائه كند.
انتهای پیام

captcha