رشد حاشیه نشینی، افزایش آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد
کد خبر: 3723627
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷

رشد حاشیه نشینی، افزایش آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد

گروه اجتماعی - مشاور شورای شهر ارومیه با بیان اینکه افزایش حاشیه نشینی در ارومیه موجب بروز آسیب های اجتماعی و ناهنجاری های فراوانی گردیده است، گفت: افزایش حاشیه نشینی افزایش جرم و خشونت را نیز به دنبال دارد.

رشد حاشیه نشینی، افزایش آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی محمد ستارپور مشاور شورای شهر ارومیه ظهر امروز در جلسه تعیین اولویت فرصت ها و چالش های ارومیه اظهار کرد: افزایش جمعیت، چالش محیطی را به دنبال داشته که به یکی ازچالش های مهم شهر ارومیه تبدیل شده و ارومیه جز ۱۰ شهر آلوده کشور به شمار می رود و پس از تهران، دومین شهر دارای بیشترین میزان خودرو نسبت به سرانه جمعیت است.

وی با اشاره به مهاجرت ها که در اطراف د حاشیه شهر صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: حدود ۷۰۰ هزار هکتار از وسعت شهر ارومیه و ۲۰ درصد جمعیت شهر را مهاجران و حاشیه نشینان به خود اختصاص داده اند.

ستارپور ادامه داد: حاشیه نشینی موجب ایجاد مشاغل کاذب و رقابت ناسالم در اقتصاد شهری گردیده و هم اکنون ۳۵ هزار واحد تجاری در ارومیه فعالیت می کنند که ۵هزار و۵۰۰ واحد جز مشاغل کاذب و آلاینده می باشند.

مشاور شورای شهر ارومیه تصریح کرد: رشد حاشیه نشینی در ارومیه موجب افزایش آسیب های اجتماعی و ناهنجاری های فراوانی شده است.

انتهای پیام

captcha