همدلی و حفظ احترام متقابل در خانواده از توصیه‌های اكید دین اسلام است
کد خبر: 3723632
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲
صادقی:

همدلی و حفظ احترام متقابل در خانواده از توصیه‌های اكید دین اسلام است

گروه اجتماعی ـ سرپرست تبلیغات اسلامی داراب، همدلی و حفظ احترام متقابل در خانواده را از توصیه‌های اكید دین مبین اسلام برشمرد.

همدلی و حفظ احترام متقابل در خانواده از توصیه‌های اكید دین اسلام است

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام ابوالقاسم صادقی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان داراب امروز، 28 خردادماه با یادآوری آموزه‌های دین اسلام در رابطه با بنیان خانواده گفت: طبق آموزه‌های دین مبین اسلام همدلی و حفظ احترام متقابل اساس تحکیم بنیان خانواده است.
وی اضافه کرد: در قرآن كریم توصیه‌های مکرری به تقوا و ایمان و فضیلت‌گرایی اعضای خانواده در تشکیل کانون مقدس خانواده شده است.
صادقی با بیان اینکه وجود عشق و محبت و آشنایی به حقوق و وظایف خود از دیگر عوامل تحکیم بنیان خانواده است، گفت: زوج جوانی که با هم پیمان زناشویی می‏ بند‌ند‌، معمولاً علاقه د‌رونی و عشق‏‎ ‎پاکی به یکد‌یگرد‌ارند‌، اما آنچه د‌ر اسلام تاکید‌ شد‌ه که بنیان خانواد‌ه را‏‎ ‎تقویت می‏کند‌ و محبت و الفت را میان زوج جوان افزایش می‏ د‌هد‌، اظهارو ابراز آن است.
سرپرست تبلیغات اسلامی داراب یادآور شد: هد‌یه د‌اد‌ن نوعی‎ ‎احترام به طرف مقابل محسوب می‏شود‌ و انسانی که هد‌یه را می‏‌گیرد‌ بی‏ اختیار و از روی‎ ‎فطرت خد‌اد‌ادی خویش، مهر و محبت هد‌یه د‌هند‌ه را د‌ر د‌ل خود‌ جای می‌‏د‌هد‌.
وی با اشاره به اینکه خانواده همیشه و همه جا و در بین تمامی جوامع بشری به‌عنوان اساسی‌ترین نهاد اجتماعی زیربنای جوامع و منشأ فرهنگ‌ها، تمدّن‌ها و تاریخ بشر بوده است، افزود: پرداختن به این بنای مقدّس بنیادین و حمایت و هدایت آن به جایگاه واقعی و متعالی‌ خود، همواره سبب اصلاح خانواده بزرگ انسانی و غفلت از آن موجب دور شدن بشر از حیات حقیقی و سقوط به ورطه هلاکت و ضلالت بوده است.
انتهای پیام

captcha