مقطعی بودن، مهم‌ترین آسیب برنامه‌های اوقات فراغت جوانان است
کد خبر: 3723633
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸
اسماعیلی:‌

مقطعی بودن، مهم‌ترین آسیب برنامه‌های اوقات فراغت جوانان است

گروه اجتماعی ـ كارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان داراب، مقطعی بودن را از مهم‌ترین آسیب‌های برنامه‌های اوقات فراغت نوجوانان و جوانان دانست.

مقطعی بودن، مهم‌ترین آسیب برنامه‌های اوقات فراغت جوانان است/ اهل قلم در این زمینه حساس باشند

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام جلیل اسماعیلی، کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان داراب امروز، 28 خردادماه با اشاره به در پیش بودن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و تدارك دیدن برنامه‌هایی بدین منظور از سوی دستگاه‌های مختلف گفت: مقطعی بودن، مهمترین آسیب برنامه‌های اوقات فراغت است.
وی افزود: برنامه‌های اوقات فراغت جوانان باید مستمر، پویا و پیوسته باشد زیرا اجرای برنامه‌های مقطعی و ناهماهنگ چندان مفید نخواهد بود.
اسماعیلی اضافه کرد: حساس‌سازی خانواده‌ها، مسئولان و اهل قلم در این زمینه ضروری است و متولیان امر اوقات فراغت برای پر کردن ساعت‌های بیکاری کودکان و نوجوانان باید برنامه‌های سازنده و اثرگذار را مدنظر قرار دهند.
وی با تأکید بر اینکه شخصیت جوانان در اوقات فراغت شکل می‌گیرد، گفت: ما در برنامه‌های اوقات فراغت نباید به دنبال خروجی باشیم و نیاز دانش‌آموز ما در برنامه‌های اوقات فراغت این است که آموزه‌های خود را با نمادسازی و جلوه‌های بصری پیش ببرد.
اسماعیلی با بیان اینکه جوانان درمورد چگونگی گذران اوقات فراغت، خواست‌ها و گرایش‌هایی متفاوتی دارند، گفت: جوانان علاوه برنیازهای زیستی اولیه، نیازهای ثانویه‌ای مانند نیاز به احساس ارزشمندی و موفقیت، نیاز به نوآوری، نیاز به همدلی و همدردی، نیاز به احساس کمال و تعالی و پیشرفت و نیاز به شناخت ارزش‌های اخلاقی را دارند که در مجموع، آن‌ها را در شرایط خاص روانی، رفتاری، فکری، تصوری و عاطفی قرار می‌دهد و توجه دقیق به این نیازها و برآورده کردن آن‌ها برعهده مسئولان فرهنگی جامعه است.
کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی داراب بیان كرد: در حوزه اوقات فراغت مهم‌ترین مخاطب ما قشر جوان و نوجوان است که اگر به اوقات فراغت این قشر از جامعه به‌عنوان یک مسئله مهم توجه شود مشکلات ما در بسیاری از مسائل تربیتی و فرهنگی حل می‌شود.
این مبلغ دینی در پایان گفت: اوقات فراغت فرصت طلایی است که می‌توان زمینه مناسبی برای رشد و بالندگی افراد را فراهم آورد به شرط آنکه قدرش را بدانیم و با بی توجهی از کنارش نگذریم.
انتهای پیام

captcha