فرهنگ سازی در جامعه باید در متون درسی ابتدایی تا دانشگاه قرار گیرد
کد خبر: 3723639
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰

فرهنگ سازی در جامعه باید در متون درسی ابتدایی تا دانشگاه قرار گیرد

گروه اجتماعی - یک کارشناس روابط بین الملل با بیان اینکه فرهنگ سازی در جامعه باید از ابتدایی تا دانشگاه مورد توجه قرار گرفته و در متون درسی جای گیرد، گفت: ریشه مشکلات و آسیب های امروزی در عدم فرهنگ سازی صحیح است.

فرهنگ سازی در جامعه باید در متون درسی ابتدایی تا دانشگاه قرار گیرد

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی فرانک فاریابی کارشناس روابط بین الملل ظهر امروز در جلسه تعیین اولویت فرصت ها و چالش های شهر ارومیه اظهار کرد: امروزه ریشه تمام مشکلات جامعه نبود فرهنگ سازی صحیح و بهینه در جامعه هست.

وی با اشاره به اینکه جامعه ما نیاز به فرهنگ سازی عمیقی دارد، خاطرنشان کرد: قرار گرفتن درسی با عنوان فرهنگ سازی در جامعه از مقطع ابتدایی تا دانشگاه می تواند موجب نهادینه شدن فرهنگ سازی در جامعه گردد.

فاریابی تصریح کرد: آموزش در مدارس و دانشگاهها نباید در حد مطالعه و حفظ مطالب خلاصه شود و مدرسه باید جایی برای آگاه سازی و هوشیاری کودکان باشد.

این کارشناس روابط بین الملل بیان کرد: متاسفانه کودکان از فرهنگ سازی هیچ اطلاعی نداشته و حتی سطح سواد خانواده ها نیز در این مورد بسیار کم بوده و این امر همت جدی از سوی مسئولین را می طلبد.

نبود فضای ورزشی در محله ها عاملی مهم در عدم تخلیه انرژی نوجوانان/سن مصرف مواد مخدر در جامعه به زیر 15 سال رسیده است

فرزانه راجی فر مدیر ناجیان نبض زمین ارومیه نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه سن مصرف مواد مخدر و قلیان در کشور به زیر 15 سال رسیده است، گفت: متاسفانه نبود فضاهای مناسب ورزشی در محله ها جهت تخلیه انرژی نوجوانان موجب روی آوردن این قشر حساس به مصرف مواد مخدر می گردد.

وی از نبود فضاهای مناسب ورزشی در محله ها انتقاد کرد و افزود: زمین های بایر فراوانی در محله ها وجود دارد که می توان به عنوان زمین های ورزشی مناسب برای کودکان و نوجوانان آن محله استفاده نمود.

راجی فر ادامه داد: ما داری فرهنگ بسیار غنی در کشور هستیم که فقط نیاز به آگاه سازی دارد تا بتوانیم فرهنگ را در جامعه نهادینه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مشکل جامعه کنونی، کمبود تحرک بدنی است که آسیب های فراوانی را برای جسم و البته روح و روان به دنبال دارد و در این بین قشر کودکان و نوجوانان بسیار حساس هستند.

راجی فر یادآور شد: متاسفانه امروز در جامعه سن مصرف مواد مخدر و قلیان به زیر 15سال رسیده است که یک چالش جدی در کشور بوده و یکی از دلایل بروز آن نبود فضاهای مناسب برای تخلیه انرژی این قشر حساس است.

مدیر ناجیان نبض زمین ارومیه تصریح کرد: انرژی قشر نوجوان بسیار زیاد بوده و بهترین راه برای این تخلیه انرژی ورزش می باشد که در صورت توجه مسئولین به کوچه ها و محلات و استفاده از زمین های بایر به عنوان فضای ورزشی می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار موثر باشد.

انتهای پیام

captcha