تربیت ۵۰ هزار حافظ قرآن در استان کرمان
کد خبر: 3723654
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۴
قاسمی‌زاده اعلام کرد:

تربیت ۵۰ هزار حافظ قرآن در استان کرمان

گروه اجتماعی - مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: در راستای وظایف اوقاف در تربیت حافظان قرآن کریم، ۵۰ هزار حافظ قرآن در استان تربیت و ۱۲ هزار نفر روحانی را به مناطق مختلف اعزام کردیم.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده، مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان کرمان دیروز دوشنبه، 28 خرداد در جلسه معارفه مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: در مدت 12 سال حضور بنده در اوقاف استان کرمان توفیق داشتم همزمان شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کرمان را هم اداره کنم.
وی افزود: اداره اوقاف مکانی است که همه نوع کاری را به دلیل ارتباط و کار سخت و حجیمی که در پیش دارید، باید بدانید و در این راستا نخستین کار ما تعامل با دستگاه‌های اجرایی بوده و سعی کردیم با تفاهم و روابط حسنه حق موقوفات را اجرا کنیم.
حجت‌الاسلام قاسمی‌زاده بیان کرد: واقعی‌سازی قیمت اراضی موقوفه را در دستور کار داشتیم و امروز این قیمت واقعی به مرز 50 درصد رسیده است، اما هنوز هم جای دارد تا رشد داشته باشند.
وی اظهارکرد: در راستای اجرای دستورالعمل‌های اوقاف، همه کارها بر مبنای قانون بوده است و با حداقل امکانات و بودجه توانستیم در این حوزه کارهایی انجام دهیم.
مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: در سال‌های گذشته 68 میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی برای مصلاها و مساجد استان جذب کردیم و توزیع شده است.
حجت‌الاسلام قاسمی‌زاده با بیان اینکه بیش از 3 میلیارد تومان به بقاع متبرکه فاقد درآمد در استان کرمان طی سال‌های حضور وی در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان کمک شده است، گفت: 45 هزار مترمربع ساخت و ساز در بقاع متبرکه استان کرمان انجام شده است.
وی ادامه داد: در 47 موقوفه بیش از 150 میلیارد تومان هزینه شده است که ارزش افزوده بالایی را ایجاد کرده و 12 هزار سند اجاره با متصرفان اوقاف تنظیم شده است.
حجت‌الاسلام قاسمی‌زاده افزود: 522 هکتار از اراضی اختلافی بین اداره کل اوقاف و منابع طبیعی استان کرمان تعیین تکلیف شده و 900 مورد وقف جدید در این سال‌ها انجام شده است.
وی تأکید کرد: در راستای وظایف اوقاف در تربیت حافظان قرآن کریم، 50 هزار حافظ قرآن در استان تربیت و 12 هزار نفر روحانی را به مناطق مختلف اعزام کردیم.
انتهای پیام

captcha