پیشرفت جامعه مستلزم نهادینه شدن سبک زندگی قرآنی است
کد خبر: 3723662
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۰

پیشرفت جامعه مستلزم نهادینه شدن سبک زندگی قرآنی است

گروه معارف- امام جمعه بستان‌آباد، گفت: اگر سبک زندگی قرآنی و اسلامی در جامعه بشری امروزی نهادینه شد، آسیب‌های اجتماعی از بین رفته و موجب توسعه و پیشرفت جامعه در حوزه‌های مختلف خواهد شد.

حجت‌الاسلام سید رضا رضوی، امام جمعه بستان‌آباد در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: عمل به دستورات الهی اصلی ترین نیاز جامعه بشری است که موجب معرفت افزایی خواهد شد و این تقویت معرفت موجب شناخت بیشتر خدای تعالی و نزدیکی به ذات اقدس اله خواهد شد.

پیشرفت جامعه مستلزم نهادینه شدن سبک زندگی قرآنی است

وی افزود: اگر سبک زندگی قرآنی و اسلامی در جامعه بشری امروزی نهادینه شد، آسیب‌های اجتماعی از بین رفته و موجب توسعه و پیشرفت جامعه در حوزه‌های مختلف خواهد شد.

حجت‌الاسلام رضوی، از اسوه همه انسان‌های عالم بودن حضرت محمد(ص) گفت و ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) آنقدر در سبک زندگی چه از لحاظ طهارت جسم و چه از لحاظ طهارت روح دقیق بودند که اسوه همه انسان‌های عالم هستند.

امام جمعه بستان آباد یادآور شد: مردم به هر میزان با قرآن مانوس شوند، مشکلات اجتماعی و فردی آنان رفع خواهد شد و به هر میزانی که از آیات قرآن فاصله بگیرند، مشکلات و موانع بیشتری به سراغشان خواهد آمد.

وی افزود: قرآن کریم ارزشمندترین هدیه‌ای است که خداوند در این عالم خلق کرده و حفاظت از آن را هم خداوند به عهده خودش قرار داده است.

حجت‌الاسلام رضوی سبک زندگی قرآنی را تنها راه رهایی از سبک زندگی غربی دانست و تاکید کرد: تنها راه رهایی از سبک زندگی غربی ترویج سبک زندگی قرآنی و اسلامی و الگوگيری از سيره و منش ائمه اطهار(ع) است كه عزتمندی و سعادت انسان را هم در دنيا هم در آخرت تضمين می‌کند.

انتهای پیام

captcha